یاهو ایمیل های کاربران را جاسوسی می کند؛ چگونه اکانت یاهو را پاک کنیم؟

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش رویترز، یاهو نرم‌افزاری را توسعه داده که با استفاده از آن محتوای ایمیل کاربران را برای نهادهای دولتی آمریکا جاسوسی می‌کند.
تبلیغات

رویترز دیروز با انتشار گزارشی خبر از جاسوسی یاهو برای نهادهای امنیتی داد. براساس اطلاعات ارائه شده یاهو با طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزاری اقدام به جاسوسی از ایمیل تمام کاربران خود می‌کند.

همین موضوع در اقصی نقاط جهان انتقادهایی را در خصوص اقدامات یاهو برانگیخته و حتی جاسوسی یاهو به نوعی برخلاف قانون اساسی ایالات متحده‌ی آمریکا عنوان شده است.

پس از انتشار این گزارش، سایر کمپانی‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نظیر گوگل، فیسبوک و اپل در واکنش به این موضوع اعلام کردند که درخواستی را از سوی نهادهای امنیتی برای جاسوسی از کاربران دریافت نکرده و در صورت دریافت چنین تقاضایی، موضوع را در دادگاه مطرح خواهند کرد تا از طریق سیستم قضایی به نتیجه برسد.

یاهو به عنوان اصلی‌ترین کمپانی که مورد انتقادات تندی قرار دارد، تنها به انتشار یک بیانیه‌ی کوتاه بسنده کرده است. این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

یاهو یک کمپانی تابع قوانین بوده و فعالیت‌های خود را در راستای قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا انجام می‌دهد.

جاسوسی از ایمیل کاربران را تنها باید نمونه‌ای از اخباری خواند که در هفته‌های اخیر متوجه یاهو شده است. پیش از این نیز مشخص شده که اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو طی یک حمله‌ی هکری به سرقت رفته است. البته یکی از متخصصان و کارمندان سابق یاهو اعلام کرده که رقم عنوان شده بسیار کوچک بوده و انجام چنین حمله‌ی هکری می‌تواند اطلاعات یک تا سه میلیارد کاربر را در معرض خطر قرار دهد. گزارش‌های منتشر شده نشان از این داده که تصمیم‌گیرندگان در یاهو با وجود هشدارهای امنیتی، هیچگاه تقویت یاهو و سرورهای این کمپانی را از نظر امنیتی در الویت خود قرار نداده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این اخبار چه سرنوشتی را برای تصاحب یاهو رقم خواهد زد. چندی پیش اپراتور مخابراتی ورایزن با پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار، یاهو را تصاحب کرد.

اما در صورتی که پس از شنیدن این اخبار در پی حذف حساب کاربری خود از یاهو هستید، پس با زومیت همراه باشید. در صورتی که فایل‌ها و اطلاعات مهمی را در ایمیل‌های خود دارید، بهتر است با استفاده از این لینک، از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید. سپس به سراغ صفحه‌ی مربوط به حذف اکانت خود رفته و دستورات را دنبال کنید.

حذف اکانت یاهو

در صورت نیاز برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، ابتدا اطلاعات درخواست شده را وارد کرده و سپس وارد صفحه‌ای خواهید شد که تصویر آن در بالا نمایش داده شده است. در قسمت پایین این صفحه با وارد کردن کد کپچا و تایید حذف حساب کاربری خود، حساب کاربری شما وارد فرآیند ۹۰ روزه‌ی حذف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات