تامین 50 درصد انرژی دیتاسنترهای مایکروسافت از منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۱۸

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۸ میلادی نیمی از انرژی مورد نیاز برای دیتاسنترهای خود را از طریق منابع تجدید پذیر تامین خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد نیمی از انرژی مورد نیاز در دیتاسنترهای خود را تا سال ۲۰۱۸ از طریق منابع تجدید پذیر تامین کند که البته این همه‌ی ماجرا نیست و ردموندی‌ها میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دیتاسنترهای خود را تا سال ۲۰۲۰ به ۶۰ درصد افزایش خواهند داد.

راب برنارد، مدیر ارشد محیط زیست مایکروسافت این موضوع را مطرح کرده است. مایکروسافت در حالی تا سال ۲۰۱۸ اقدام به تامین نیمی از نیاز خود به انرژی از طریق منابع پاک می‌کند که اپل پس با ملحق شدن به گروه RE100، تمام انرژی خود را از این طریق تامین کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت از سال ۲۰۱۴ تمام انرژی مورد نیاز در بخشی از سازمان‌های عملیاتی خود نظیر تولید و حمل و نقل را با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌کند.

برنارد به این نکته اشاره کرده که برای استفاده از سرویس‌های ابری که در حال ایجاد تحول در عرصه‌ی فناوری هستند، به انرژی بسیار زیادی نیاز است و کمپانی‌های ارائه‌ی دهنده‌ی سرویس‌های ابری باید در قبال مصرف انرژی پاسخگو باشند. از همین رو است که مایکروسافت در راستای استفاده از انرژی‌های پاک قدم برداشته است.

مایکروسافت برای شفاف بودن میزان مصرف انرژی پاک، گزارش‌هایی را بصورت تفکیک شده در رابطه با میزان استفاده از منابع مختلف انرژی در مراکز ارائه کرده و یک گزارش نیز برای بیان میزان مصرف کلی انرژی به تفکیک منابع مورد استفاده منتشر خواهد کرد.

برنارد به این موضوع اشاره کرده که هم‌اکنون مایکروسافت ۴۴ درصد از انرژی مورد نیازش را از منابع پاک تامین کرده و قراردادی را برای تامین ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی به امضا رسانده است.

کمپانی‌های برتر حوزه‌ی فناوری نظیر اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت به شدت در حال تغییر الگوی مصرف انرژی خود و روی آوردن به انرژی‌های پاک هستند تا از این طریق از انتشار بیش از پیش گازهای گلخانه‌ای پیشگیری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات