گوگل در مراسم 13 مهرماه، سیستم عامل Andromeda، ترکیبی از اندروید و کروم را معرفی می کند

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان مراسم ۱۳ مهرماه خود در کنار گوشی‌های هوشمند پیکسل، سیستم عامل Andromeda را به عنوان سیستم عاملی جدید معرفی می‌کند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد در جریان مراسم رونمایی از محصولات گوگل که ۱۳ مهرماه برگزار خواهد شد، باید در کنار گوشی‌های هوشمند پیکسل در انتظار رونمایی از محصول بزرگ دیگری باشیم که تمام محصولات احتمالی شامل کروم کست اولترا، گوگل هوم و گوگل وای‌فای را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ساعاتی پیش، هیروشی لاکهایمر، قائم مقام اندروید، گوگل پلی و کروم، با انتشار توییتی وعده‌ی معرفی یک محصول بزرگ را در جریان مراسم ۴ اکتبر وعده داده است. وی در توییت خود با اشاره به اینکه از معرفی اندروید بیش از ۸ سال می‌گذرد، پیش بینی کرده که ۸ سال بعد نیز در مورد مراسم ۴ اکتبر سال ۲۰۱۶ سخن گفته خواهد شد. 

شواهد موجود نشان از این دارد که گوگل در جریان مراسم ۴ اکتبر یا ۱۳ مهرماه از سیستم عاملی که حاصل ترکیب اندروید و کروم است، رونمایی خواهد کرد. پروژه‌ی توسعه‌ی این سیستم عامل در گوگل با عنوان Andromeda شناخته می‌شود. انتظار می‌رود گوگل در جریان مراسم خود این سیستم‌عامل را رونمایی کند. 

انتشار اخبار در خصوص ترکیب اندروید و سیستم عامل کروم سابقه‌ی بلندبالایی در حوزه‌ی فناوری دارد، حال آنکه سال گذشته‌ی وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرد که جلوه‌ی واقعی‌تری به گمانه‌ها در خصوص بخشید. براساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل در پی آن است تا با ترکیب سیستم عامل کروم در اندروید، سیستم عامل مورد نظر را در طیف گسترده‌تری از گجت‌ها مورد استفاده قرار دهد. برای مثال می‌توان به استفاده از این سیستم‌عامل در محصولات هیبریدی اشاره کرد. 

وال استریت ژورنال زمان آماده شدن این سیستم عامل را به ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی عنوان کرده و به نظر می‌رسد این سیستم عامل زودتر از زمان یاد شده آماده باشد، حال آنکه احتمالا نسخه‌ی اولیه‌ی این سیستم عامل را در سال ۲۰۱۶ میلادی به نمایش بگذارد. به طور حتم در جریان مراسم ۱۳ مهرماه گوگل شاهد رونمایی از محصولات سخت‌افزاری جالب توجهی خواهیم بود که سرآمد آن‌ها را باید گوشی‌های هوشمند پیکسل خواند، حال آنکه اشاره‌ی لاکهایمر به سیستم‌عامل اندروید و معرفی محصولی که به احتمال زیاد از همین جنس خواهد بود، گمانه‌ها در خصوص احتمال رونمایی از سیستم عامل جدید این کمپانی را که ترکیب کروم در اندروید است، بیش از پیش تقویت کرد.

هنوز مشخص نیست که در صورت رونمایی از اندرومدا، اندروید چه جایگاهی داشت و باید در انتظار چه تغییراتی در جبهه‌ی مانتن ویو باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات