ارزش سهام فیسبوک تا سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برآوردهای جدید نشان از این دارند که ارزش سهام فیسبوک پتانسیل افزایش ۲۰ درصدی را تا سال آینده‌ی میلادی دارد. این افزایش زاییده‌ی افزایش درآمد‌های تبلیغاتی فیسبوک در میان پلتفرم‌هایی است که این کمپانی توسعه داده یا مال خود کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش بارونز، ارزش سهام فیسبوک می‌تواند تا سال آینده‌ی میلادی تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. دلیل اصلی این افزایش را باید در افزایش درآمدهای تبلیغاتی بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان خواند که پلتفرم‌های مختلفی را در اختیار دارد.

ارزش سهام فیسبوک در حال حاضر با قیمت ۱۲۴ دلار مبادله می‌شود. ارزش سهام فیسبوک اخیرا شاهد رشد اندکی بوده که این موضوع را می‌توان به دلیل افزایش حجم تبلیغات در حوزه‌ی موبایل خواند. در واقع تعداد تبلیغاتی که فیسبوک در قالب موبایل به کاربرانش نمایش می‌دهد در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.

فیسبوک پتلفرم‌های دیگری را نیز در اختیار دارد که می‌توان از آن‌ها نیز برای نمایش تبلیغات و کسب درآمد استفاده کرد. این پلتفرم‌ها شامل اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ است.

کارشناسان وال استریت پیش‌بینی می‌کنند که میانگین تعداد کاربران فعال روزانه‌ی فیسبوک که در حال حاضر ۱.۱ میلیارد نفر است، در چهار سال آینده به بیش از ۱.۷ میلیارد نفر افزایش پیدا کند. فیسبوک در طول سال‌های فعالیت‌ خود از نظر کسب درآمد از مسیر تبلیغات پخته‌تر شده و از این‌رو در سال‌های آینده با افزایش درآمد از مسیر تبلیغات همراه خواهد شد.

البته فیسبوک چالش‌هایی را نیز پیش رو دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به علاقه‌ی نداشتن به گروه سنی زیر ۲۵ سال برای صرف وقت در این شبکه‌ی که بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای مجازی است، اشاره کرد. در واقع گروه سنی زیر ۲۵ سال زمان کمتری را در مقایسه با سایر گرو‌ه‌های سنی در فیسبوک از طریق موبایل صرف می‌کنند.

بارونز پیش‌بینی کرده که در یک سال آینده، سهام فیسبوک می‌تواند به قیمت ۱۵۳ دلار دست یابد که البته با توجه به ارزش بالای این سهام، در قیاس با هزینه‌هایی که سهامداران در قبال به دست آوردن رشد و بهره‌وری پرداخت کرده‌اند، هنوز رضایت‌بخش نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات