عرضه محصولات شیائومی در بازار چین ۳۸ درصد کاهش یافت

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی یکی از استارتاپ‌های موفق چین در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند است که توانسته در مدت کوتاهی به موفقیت‌های بزرگی در این بازار دست پیدا کند. اما این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، با کاهش ۳۸ درصدی عرضه‌ی محصولات در بازار چین مواجه شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های تولید گوشی موبایل در چین است. یکی از مشکلات همیشگی این شرکت، عرضه‌ی تعداد کم محصولات آن در بازار چین است. با وجود تلاش‌های زیادی که در این زمینه انجام شده، موسسات تحقیقاتی اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی محصولات شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در بازار چین به ۱۰.۵ میلیون دستگاه رسیده و نسبت به رقم ۱۷.۱ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۵، با ۳۸ درصد کاهش مواجه شده است.

با این کاهش فروش، شیائومی در رده‌ی چهارم برندهای عرضه کننده‌ی گوشی تلفن همراه در چین قرار می‌گیرد. در این فهرست، هواوی، اوپو و ویو در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. عرضه‌ی محصولات اپل نیز در این بازار در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ باکاهش ۳۲ درصدی مواجه شده و این شرکت را در رتبه‌ی پنجم برندهای فروشنده‌ی گوشی تلفن همراه قرار داده است.

صدرنشینی شرکت‌های هواوی و اوپو در این فهرست، به خاطر تمرکز این شرکت‌ها در بخش‌های خاصی از گوشی‌های هوشمند عرضه شده بوده است. هواوی با عقد قرارداد با شرکت Leica و استفاده از لنزهای این کمپانی در دوربین پرچمدارش یعنی پی 9، توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. اوپو نیز سرمایه‌گذاری خاصی بر تکنولوژی‌های شارژ سریع دستگاه‌هایش داشته و بخش دیگری از کاربران را به خوبی به محصولاتش علاقمند کرده است.

به هر حال شیائومی دست از تلاش برای کسب درصد بیشتری از بازار چین بر‌نمی‌دارد. عرضه‌ی محصول جدید این شرکت یعنی Redmi Pro در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، می‌تواند آمار فروش خوبی را برای شیائومی به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات