Twitch را آمازون تصاحب کرده، نه گوگل!

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
آمازون سرویس استریم بازی‌های ویدیویی Twitch را به قیمت ۹۷۰ میلیون دلار تصاحب کرده است. این در حالی است که پیش‌تر، شایعات از خرید این سرویس توسط گوگل خبر می‌دادند. در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

Twitch در سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرد. این سرویس، محبوب‌ترین مقصد کاربران برای تماشا و پخش بازی‌های ویدیویی است. پیش‌تر تصور بر این بود که کمپانی گوگل این سرویس را خریداری کرده است، اما در کمال تعجب متوجه شدیم که به جای گوگل، آمازون، غول خرید و فروش اینترنتی این سرویس را از آن خود کرده است. بیانیه‌ای از مدیرعامل Twitch، امت شیر بر روی وب‌سایت این کمپانی منتشر شده که در ان ضمن تقدیر از همه کارمندان، به طور رسمی مالکیت آمازون بر این سرویس تایید شده است. در این بیانیه گفته شده که کارمندان، برند و استقلال این کمپانی به طور کامل حفظ خواهد شد ولی با پشتیبانی آمازون انها می‌توانند به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشند و سرویس‌شان را گسترش دهند. گزارش ها حاکی از انند که آمازون ۹۷۰ میلیون دلار برای خرید توئیچ پرداخت کرده است.

اما قرارداد با گوگل به کجا رسید؟!  یک منبع آگاه در این باره می‌گوید که گوگل نگرانی‌هایی از بابت مسایل ضدانحصار این کمپانی داشته که در نهایت منجر به آن شده که دو کمپانی بر سر مبلغ خسارت در صورت جدایی دو کمپانی به توافق نرسند. اما به نظر می‌رسد که گوگل تنها نبوده و آمازونی‌ها با دندان‌های تیز برای تصاحب این سرویس کمین کرده بودند!

بدون شک پیروزی آمازون بر گوگل بر سر تصاحب توئیچ می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای آمازون تلقی شود، به خصوص که اخیرا آنها به شکل جدی وارد حوزه بازی‌های ویدیویی نیز شده‌اند. درآمد Twitch از تبلیغات بسیار بالا بوده است. فقط در ماه جولای ۵۵ میلیون بازدید و ۱۵ میلیارد دقیقه محتوای ویدیویی در این سرویس وجود داشته است. باید ببینیم آیا توئیچ با مالک جدید خود، آمازون باز هم می‌تواند به روند پیشرفت خود ادامه دهد با خیر!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات