روس ها موتور جستجوی گوگل را به دلیل سواستفاده از جایگاه اندروید 6.8 میلیون دلار جریمه کردند

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
سرویس ضد انحصار روسیه روز گذشته کمپانی گوگل را به دلیل آنچه که سواستفاده از سیستم عامل اندروید برای بهبود کسب سهم بیشتر سرویس جستجوی گوگل در این کشور خوانده، بیش از ۶.۸ میلیون دلار جریمه کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ابتدای روز گذشته سرویس ضد انحصار روسیه کمپانی گوگل را به دلیل سواستفاده از جایگاه پلتفرم اندروید به پرداخت بیش از ۶.۸ میلیون دلار محکوم کرد. این کمیسیون تشخیص داده که گوگل برخلاف قوانین رقابتی، از جایگاه سرویس اندروید برای افزایش سهم خود از بازار جستجو در روسیه استفاده کرده است.

مشکلات گوگل در این زمینه سال گذشته با شکایت موتور جستجوی یاندکس آغاز شد. این سرویس جستجوی روسی مدعی است که سهم بزرگی از بازار جستجو در کشور روسیه و اروپای شرقی را در اختیار دارد. یاندکس سال گذشته شکایتی را در بر علیه گوگل مطرح کرد که براساس آن گوگل متهم شده بود که بصورت غیرمنصفانه از سرویس‌های خود استفاده می‌کند. یاندکس درصدد آن است تا اپلیکیشن‌های این کمپانی نظیر سرویس جستجو و موقعیت یاب بصورت پیش فرض روی تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی به فروش رفته در روسیه نصب شود.

گوگل در واکنش به حکم نهاد روسی اعلام کرده که پیش از هر اقدامی به بررسی موضوع خواهد پرداخت. جریمه‌ی ۶.۸ میلیون دلاری را نباید مبلغ چندان زیادی برای کمپانی گوگل خواند. غول جستجو سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدی ۷۵ میلیارد دلاری را کسب کرده است. حکم صادر شده بر علیه گوگل در روسیه را باید جزو آخرین مواردی خواند که در فرآیند پرونده‌های انحصار طلبی بر علیه گوگل صادر شده است.

در ماه آوریل اتحادیه اروپا گوگل را به سواستفاده از جایگاه اندروید برای نفوذ بیشتر سرویس جستجوی خود متهم کرد. اتحادیه اروپا همچنین تحقیقاتی را آغاز کرده که به بررسی عدم امکان دسترسی به گوگل پلی از طریق اندروید‌های سفارشی شده می‌پردازد.

گوگل سیتسم عامل اندروید خود را به رایگان در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد، اما محدودیت‌هایی را نیز در مورد نصب اپلیکیشن‌ها بصورت پیش فرض روی این سیستم عامل وضع کرده که تولیدکنندگان مجبور به رعایت آن هستند. هرچند توسعه دهندگان می‌توانند تغییرات دلخواه را در این سیستم عامل ایجاد کنند، اما اجازه ی دسترسی به گوگل پلی استور برای اینگونه نسخه‌های تغییر یافته وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات