تولید انرژی الکتریکی اسکاتلند توسط توربین های بادی از مصرف این کشور پیشی گرفت

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکشنبه‌ی گذشته کشور اسکاتلند به دستاورد بسیار بزرگی دست یافت. این کشور موفق شد تا انرژی تولید شده توسط توربین‌های بادی را به ۱۰۶ درصد میزان نیاز روزانه‌ی خود برساند. به بیان بهتر میزان انرژی تولید شده از توربین‌های بادی در اسکاتلند، مازاد مصرف روزانه انرژی الکتریکی در این کشور است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکشنبه‌ی هفته گذشته اسکاتلندی‌ها موفق شدند تا رکوردی را در میزان تولید انرژی الکتریکی از طریق توربین‌های بادی به ثبت برسانند. براساس اطلاعات ارائه شده انرژی الکتریکی تولید شده توسط این کشور که از طریق توربین‌های بادی تامین می‌شود، از مصرف روزانه بالاتر رفت.

گروه WWF اسکاتلند تایید کرده که در تاریخ ۷ آگوست یا ۱۷ مرداد ماه، این کشور موفق شده تا بیش از ۳۹٫۵۴۵ مگاوات انرژی الکتریکی را وارد شبکه‌ی ملی برق این کشور کند، در حالی که مصرف روزانه‌ی انرژی الکتریکی اسکاتلند شامل مصرف صنعتی، تجاری و منازل قریب به ۳۷٫۲۰۲ مگاوات برآورد شده است.

لانگ بنکز، مدیر WWF Scotland در نشست خبری گفت:

هرچند رسیدن به این میزان از تولید انرژی در گذشته غیرممکن نبوده، اما برای اولین بار است که پس از نصب سیستم‌های نظارتی در سال ۲۰۱۵، موفق شده‌ایم تا به این میزان تولید انرژی الکتریکی از طریق توربین‌های بادی دست یابیم، بطوریکه این موضوع قابل اثبات است. به طور حتم این دستاورد در مسیر تولید تمام انرژی مصرفی از طریق منابع تجدیدپذیر، یک موفقیت بزرگ است.

برای اینکه وارد جزئیات شویم، باید مواردی را تشریح کنیم. برای رسیدن به این رکورد، سرعت باد فاکتور بسیار مهمی است. در روزی که میزان تولید انرژی در اسکاتلند رکورد زد، سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۱۸۵ کیلومتر در ساعت رسیده بود، بطوریکه مقامات محلی مجبور به مسدود کردن برخی از پل‌ها شدند. همچنین قطارها با تاخیر روبرو شده و حرکت کشتی‌ها متوقف شد.

همچنین برق در برخی مناطق دندی، چهارمین شهر بزرگ اسکاتلند قطع شد. ضمنا در یک حادثه زیست محیطی واژگون شدن یک یدک کش حامل ۱۷٫۰۰۰ تن فرآورده‌ها نفتی باعث آلوده شدن آب دریا شد. همچنین این رکورد در روزی یکشنبه ثبت شده که بیشتر کارخانه‌ها و ساختمان‌های تجاری تعطیل بوده و انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

نکته‌ی جالب در مورد کشور اسکاتلند، داشتن بیشترین ذخایر نفتی در میان کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا است، بطوریکه ۶۰ درصد از ذخایر نفتی اتحادیه‌ی اروپا در اختیار این کشور است، حال آنکه اسکاتلندی‌ها در پی استفاده بیش از پیش از انرژی‌های تجدید پذیر هستند.

در ماه آوریل ۲۰۱۶، اسکاتلند اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۷.۷ درصد از انرژی مورد استفاده‌ی این کشور از طریق منابع تجدیدپذیر تامین شده است. اسکاتلند در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، ۱۰۰ درصد نیاز خود به انرژی را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کند.

این کشور در نظر دارد تا بزرگ‌ترین نیروگاه بادی شناور جهان را در سواحل پترهد، در شرقی‌ترین سواحل این کشور احداث کند. در صورتی که این نیروگاه شناور احداث شود، در پربازده‌ترین روز قادر است تا انرژی مورد نیاز برای ۲۰٫۰۰۰ خانه را تامین کند.

سخنگوی دولت در این خصوص گفت:

منابع سرشار اسکاتلند نقش پررنگی را در تامین امنیت مصرف انرژی بریتانیا بازی می‌کند. دولتمردان اسکاتلند در پی آن هستند تا منابع انرژی بادی موجود در سواحل این کشور را استفاده کنند که یکی از تکنولوژی‌های کم هزینه‌ برای تولید انرژی با کربن پایین است.

براساس اطلاعات ارائه شده، هزینه‌ی تولید انرژی الکتریکی با استفاده از منابع تجدیدپذیر با گاز طبیعی برابری می‌کند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که آلمان‌ها ۹۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند، حال آنکه پرتغال رکورد تامین انرژی چهار روز متوالی را از طریق منابع تجدیدپذیر دارد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به الزامی برای کشورهای توسعه یافته تبدیل شده، بطوریکه آمریکایی‌ها نیز در پی احداث یک نیروگاه شناور در سواحل کالیفرنیا هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات