سامسونگ متهم به استفاده از مواد شیمیایی بدون حفظ ایمنی کارگران شده است

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند، کسب‌و‌کارهای متفاوت‌تری نیز دارد. این شرکت کره‌ای متهم به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در کارخانجات بدون اطلاع کارگران و حفظ جوانب ایمنی شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ برای تولید بعضی از محصولات خود از مواد شیمیایی بسیار خطرناکی استفاده کرده است. کره‌ای‌ها بدون اطلاع‌رسانی به کارگرها و آموزش آن‌ها در راستای حفاظت خود، این مواد سمی را در خط تولید به کار برده‌اند. بر طبق تحقیقات یک گروه نزدیک به ۷۶ کارگر در خط تولید LCD‌ و مواد نیمه رسانای این شرکت فوت کرده‌اند. این افراد عمدتا بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند.

این نهاد مدافع حقوق کارگری در کره‌ی جنوبی با جمع‌آوری اطلاعات ۲۰۰ مورد از کارگران آسیب‌دیده‌ی سامسونگ به دنبال ارتباط این موارد با پنهان‌کاری‌های شرکت در استفاده از مواد مورد استفاده در خط تولید است. این کارگران اغلب دچار بیماری‌های نظیر لوسمی، لنفوم، ام اس و لوپوس شده‌اند.

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ با پنهان‌کاری‌ در مورد مواد مورد استفاده در کارخانه‌های خود از انجام تحقیقات بیشتر توسط نهادهای قانونی و غرامت به قربانیان خودداری کرده است.

پدر یکی از قربانیان که در سن ۲۲ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت، در این مورد می‌گوید:

سامسونگ با پیشنهاد پرداخت پول به میزان ۸۶۴ هزار دلار به دنبال سکوت ما در قبال این رخداد بود. آن‌ها می‌خواستند که ما از ادعای خود در مورد اینکه بیماری در محیط کار اتفاق افتاده صرف نظر کنیم.

کارگر ۳۶ ساله‌ی دیگر با از دست دادن بینایی خود ادعا می‌کند:

شرکت هیچ‌وقت در مورد مواد مورد استفاده در خط تولید آموزش‌های لازم را نداده بود و نمی‌دانستیم تا چه حد این مواد برای سلامتی ما مضر هستند.

البته این موضوع در حد اتهام است و باید مراحل قانونی را طی کند. سامسونگ در حال حاضر در این خصوص اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات