ال جی تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳ درصد بازار پنل های روشنایی OLED را در اختیار می گیرد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل‌های روشنایی OLED که در چراغ‌ها و تجهیزات روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل مشخصات فنی خود اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند. برآوردهای صورت گرفته نشان از این دارد که ارزش بازار پنل‌های روشنایی OLED در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید که ال‌جی بیش از ۵۳ درصد از بازار را در آن زمان در اختیار خواهد گرفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پنل‌های روشنایی OLED اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این پنل‌ها به دلیل قابلیت‌های فنی و مزایای زیاد در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود در بازار، در حال گسترش هستند. موسسه‌ی تحقیقاتی UBI‌ اخیرا گزارشی را منتشر کرده که براساس آن بازار پنل‌های روشنایی OLED‌ تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید که این موضوع زاییده‌ی رشد هر ساله‌ی این حوزه از بازار است. UBI پیش‌بینی کرده که ال‌جی تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳ درصد از بازار را در اختیار گرفته و بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی این پنل‌ها خواهد بود.

در ابتدای سال جاری میلادی ال‌جی دیسپلی اعلام کرد که کارخانه‌ی جدیدی را در شهر گومی کره‌ی جنوبی برای تولید پنل‌های روشنایی OLED افتتاح می‌کند. این کارخانه با هدف افزایش ظرفیت تولید ال‌جی و همچنین عدم وابستگی کامل به تولید نمایشگر‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند افتتاح شده است. ال‌جی دیسپلی اعلام کرده که محصولات روشنایی این کمپانی در فروشگاه‌های رده بالا هتل‌های لوکس و صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر ال‌جی ۱۵ درصد از بازار OLED‌های مورد استفاده برای روشنایی را در اختیار دارد. گزارش منتشر شده نشان از این دارد که ظرفیت این بازار در سال جاری میلادی قریب به ۱۴۴ میلیون دلار است که با رشد ۶۶ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ همراه خواهد شد. با در نظر گرفتن سهم ۵۳ درصدی ال‌جی در سال ۲۰۲۰ میلادی، این کمپانی کره‌ای بازاری به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار را تحت کنترل خود خواهد داشت.

آمار بازار پنل های روشنایی OLED

صنعت خودروسازی را باید از جمله‌ی مشتریان اصلی این محصولات خواند که ال‌جی سخت در تلاش است تا به تنها تامین کننده‌ی تقاضای خودروسازان تبدیل شود. وضع قوانین جدید در ممنوعیت استفاده از لامپ‌های رشته‌ای به دلیل عدم بهینگی در آینده‌ی نزدیک شتاب استفاده از سیستم های روشنایی OLED را بیش از پیش افزایش خواهد داد. UBI Research ظرفیت بازار سیستم های روشنایی خودروها مبتنی بر فناوری OLED را در سال ۲۰۲۵ بیش از ۲.۷۸ میلیارد دلار خوانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات