کاربران گوشی های هوشمند تنها از ۵ اپلیکیشن روزانه استفاده می‌کنند

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میلیون‌ها اپلیکیشن در فروشگاه‌های سیستم‌عامل‌های مختلف مانند iOS، اندروید، بلک‌بری و ویندوز وجود دارند و افراد تعداد زیادی از آنها را روی دستگاه‌های هوشمند خود نصب می‌کنند. اما نتایج آماری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد کاربران به طور میانگین تنها از ۵ اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند یا تبلت خود استفاده می‌کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در فروشگاه‌های مختلف مانند اپ‌استور، پلی‌استور و غیره وجود دارند. تعداد این اپلیکیشن‌ها به میلیون‌ها عدد می‌رسد و کاربران عموما تعداد زیادی از آنها را روی گوشی یا تبلت هوشمند خود نصب می‌کنند. آماری که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران ۸۰ درصد زمان خود را تنها در ۵ اپلیکیشن نصب شده صرف می‌کنند.

این نکته واضح است که یکی از این اپلیکیشن‌ها، فیسبوک است و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز در رتبه‌های دیگر قرار دارند. در آمارهای جهانی، واتس‌اپ و اسنپ‌چت بالاتر از دیگر اپلیکیشن‌ها قرار دارند. این آمار به این نکته اشاره می‌کند که پیام‌رسانی یکی از زمینه‌هایی است که کاربران زیادی دارد و اپلیکیشن‌هایی که نتوانند ویژگی و قابلیت خاصی به کاربر ارائه دهند، خواه نا‌خواه از دید او دور می‌مانند.

یک مقاله‌ی دیگر نیز اخیرا منتشر شده مبنی بر اینکه کاربران در حال کوچ از اپلیکیشن‌ها به چت‌بات‌ها هستند. چت‌بات‌ها می‌توانند انواع خدمات را در پلتفرم مخصوص خود برای کاربر انجام دهند. خدماتی مانند جستجو و دانلود عکس، خبرخوانی و غیره. این مقاله در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که کاربران در آینده‌ی نزدیک تنها از ۵ ربات چت استفاده خواهند کرد و توسعه‌دهندگان باید به فکر ساخت ربات‌هایی باشند که نیازهای بیشتری از کاربران حل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات