نایکی و زایس عینکی ۱۲۰۰ دلاری را برای ورزشکاران المپیک ریو عرضه کردند

یک‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نایکی با همکاری زایس آلمان یک عینک دودی به نام Wing برای ورزشکاران المپیک عرضه کرده که برچسب قیمت ۱۲۰۰ دلاری آن برای ورزشکاران منطقی به نظر می‌رسد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بامداد امروز رقابت‌های المپیک ریو با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما کار خود را آغاز کرد. کمپانی نایکی به عنوان یکی از مطرح‌ترین نام‌ها در حوزه‌ی وررزش، با همکاری زایس عینکی دودی را برای ورزشکاران حاضر در المپیک ریو معرفی کرده که برای خرید آن باید ۱۲۰۰ دلار پرداخت کرد.

شاید از خود بپرسید که چرا قیمت این عینک دودی باید ۱۲۰۰ دلار باشد؟ نایکی برای توسعه‌ی این محصول با کمپانی زایس آلمان همکاری کرده که به واقع یکی از بهترین تولیدکنندگان لنز برای دوربین، فریم و انواع شیشه برای عینک‌های طبی و دودی است. نایکی در ویدیوی منتشر شده برای تشریح عینک دودی خود به این نکته اشاره کرده که برای تولید این عینک فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شده که آناتومی صورت انسان یکی از این موارد است. نایکی این عینک دودی را به گونه‌ای طراحی کرده که وزن آن کمترین میزان ممکن باشد، چراکه برای مثال کاهش یک گرمی وزن عینک برای دوندگان دوهای استقامت می‌تواند در مجموع انرژی بسیار کمتری را از دونده بگیرد. همچنین طراحان سعی کرده‌اند تا با دخالت بیشتر لنز، طراحی بهینه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند، به طوری که لنز با پوشش دادن چشم و طرفین صورت، استفاده از فریم در قسمت جلو را کاهش داده و دسته‌های سیلیکونی وظیفه کنترل عینک را تا پشت گوش برعهده دارند.

دو مزیت اصلی این عینک دودی را باید در وزن و کاهش فشار روی بینی و گوش برشمرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که وزن این عینک تنها ۲۶ گرم است. همچنین طراحی منحصر به فرد آن، فشار وارد شده روی بینی و گوش ورزشکار را بسیار کاهش می‌دهد، به طوری که کاربر حس نمی‌کند که عینکی به روی چشم دارد.

نظر شما درباره عینک نایکی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات