اپل استارتاپی را در حوزه هوش مصنوعی ۲۰۰ میلیون دلار خرید

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل باز هم دست به جیب شده و یک کمپانی دیگر را تصاحب کرد. اطلاعات ارائه شده توسط افراد نزدیک نشان از این دارد که کاپرتینویی‌ها کمپانی Turi را که در حوزه‌ی یادگیری ماشین فعالیت می‌کند، تصاحب کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استارتاپ Turi را که در سیاتل قرار دارد، باید خرید جدید اپل بدانیم. براساس اطلاعات ارائه شده اپل با پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار این استارتاپ را که در حوزه‌ی یادگیری ماشین فعالیت می‌کند، تصاحب کرده است.

توری توسط یکی از پروفسورهای دانشگاه واشنگتن بنیان نهاده شده و هدف اصلی این استارتاپ توسعه‌ی ابزار‌ها و پلتفرم‌هایی است که توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آن‌ها که مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هستند، از مزایای این حوزه در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.

برای مثال با استفاده از ابزار توری توسعه دهندگان می‌توانند روش‌های پیشرفته جلوگیری از تقلب را در اپلیکیشن‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

اپل در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در حوزه‌ی هوش مصنوعی انجام داده که بخش بزرگی از این سرمایه‌گذاری با تصاحب کمپانی‌ها و استارتاپ‌های نوپا همراه شده است. پاییز سال گذشته، اپل دو کمپانی Perceptio و VocalIQ را خرید. همچنین باید به دیگر خرید‌های این کمپانی یعنی کمپانی سوئیسی FaceShift نیز اشاره کرد که انیمیشن‌های مبتنی بر بینایی ماشین را توسعه می‌دهد. Emollient نیز از دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی است که توسط اپل تصاحب شده است.

تیم کوک ابتدای ماه جاری میلادی همزمان با برگزاری کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ چنین اظهار نظر کرد:

ما فعالیت‌هایمان در حوزه‌ی هوش مصنوعی را معطوف حوزه‌ای کرده‌ایم که می‌تواند تجربه‌ی کاربری را در میان مصرف کنندگان محصولات اپل بهبود بخشد. ما همچنین یادگیری ماشین را در طیف گسترده‌ای از محصولات و سرویس‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهیم که از این جمله می‌توان به پیشنهاد موسیقی، اپلیکیشن و اخبار اشاره کرد.

تیم کوک همچنین در مورد تصاحب کمپانی‌ها به این موضوع اشاره کرده که اپل هر سه تا چهار هفته یک کمپانی یا استارتاپ را مال خود می‌کند، از این‌رو ماهی نیست که اپل یک کمپانی را مال خود کند.

اپل با تایید تصاحب توری به این موضوع اشاره کرده که هر از چند گاهی کمپانی‌هایی را تصاحب می‌کند و علاقه‌ای به اعلام هدف خود از تصاحب این کمپانی‌ها ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات