با تایید هک شدن صرافی بیت کوین Bitifinex در هنگ کنگ، مبادلات متوقف شد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته صرافی هنگ‌کنگی بیت کوین که Bitifinex‌ نام دارد با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که معاملات خود را پس از یافتن یک روزنه‌ی امنیتی متوقف کرده است. بیت فاینکس را باید از جمله‌ی بزرگ‌ترین صرافی‌های دو پول رمزنگاری شده‌ی بیت کوین و لایت کوین خواند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شب گذشته صرافی بیت فاینکس با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که پس از یافتن یک روزنه‌ی امنیتی، تمام مبادلات خود را متوقف کرده است. این صرافی که در هنگ‌کنگ واقع شده، از جمله‌ی بزرگ‌ترین صرافی‌هایی است که به تبدیل بیت کوین و لایت کوین می‌پردازد.

فعالیت‌های این کمپانی محدود به هنگ‌کنگ نیست و دفاتری از بیت فاینکس در اروپا و آمریکا نیز فعال هستند. این صرافی در ایالات متحده‌ی آمریکا جزو پلتفرم‌هایی به حساب می‌آید که نقدینگی و تسویه پذیری دلار/بیت کوین آن بالا است.

بیت فاینکس تمام سپرده گذاری‌ها و برداشت‌ها از کیف‌های الکترونیک را نیز متوقف کرده است. بیت فاینکس در مورد روزنه‌ی ایجاد شده چنین اظهار نظر کرده است:

ما در حال تحقیق برای نتایج ایجاد این روزنه‌ی امنیتی هستیم، اما می‌دانیم که شماری از کاربران بیت کوین‌های خود را از دست داده‌اند. ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا ببینیم که کدام کاربران تحت تاثیر این روزنه‌ی امنیتی واقع شده‌اند. در فاصله‌‌ی انجام تحقیقات اولیه و افزایش امنیت سرویس‌هایمان، فعالیت وب‌سایت bitifinex.com را متوقف کرده و صفحه‌ی در حال توسعه نمایش داده خواهد شد.

براساس گزارش بیت فاینکس این نفوذ به اطلاع مقامات قضایی رسیده است. هنوز مشخص نیست که ارزش بیت کوین‌های به سرقت رفته به چه اندازه است.

حمله به بیت فاینکس یادآور حمله به صرافی Mt. Gox‌در ژاپن است که این صرافی واقع در توکیو را با ورشکستگی روبرو کرده است. سارقان بیت کوین‌هایی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار را از این صرافی به سرقت بردند.

ارزش بیت کوین پس از انتشار این خبر با کاهشی ۶.۳۵ درصدی به ۵۶۷.۸۳ دلار رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات