گوگل قابلیت تنظیم دستی اکسپوژر را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه می کند

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به زودی قرار است قابلیتی جدید و بسیار کاربردی‌ به اپلیکیشن دوربین گوگل اضافه شود. این ویژگی جدید باعث می‌شود تا کاربر امکان تنظیم دستی میزان نوردهی (exposure) را تنظیم کند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل سابقه بسیار زیادی در حذف و اضافه کردن امکانات مختلف در اپلیکیشن‌های خود دارد و در بسیاری از مواقع مجددا برخی از امکانات حذف شده را به اپلیکیشن‌ها اضافه می‌کند. این عادت گوگل به این برمی‌گردد که کمپانی مذکور به نسخه‌های آزمایشی اپلیکیشن‌های خود اهمیت زیادی می‌دهد. جدیدترین قابلیت جالبی که گوگل تصمیم گرفته آن را مجددا به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کند، امکان تنظیم دستی میزان نوردهی است.

گوگل یک اسلایدر را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کرده که پیش از این نیز در تصاویر نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید N دیده شده بود، اما ظاهرا واقعیت با تصاویر یاد شده کمی متفاوت است. برای استفاده از این ویژگی باید کلید دوحالته آن را در حالت فعال قرار دهید. در واقع قابلیت تنظیم دستی میزان نوردهی، یک ویژگی استاندارد محسوب می‌شود که حالا در اپلیکیشن دوربین گوگل به صورت مخفی قرار داده شده است. علی‌رغم اینکه شاید از وجود این ویژگی آگاهی نداشته باشید، این امکان وجود دارد با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه‌نمایش، بتوانید میزان نوردهی را از منفی ۲ تا مثبت ۲ تنظیم کنید.

امکان تنظیم دستی میزان نوردهی در نسخه‌ای از اپلیکیشن دوربین گوگل که در جدیدترین نسخه از اندروید ۷.۰ نوقا قرار داده شده، وجود دارد. البته در جدیدترین شایعه‌ها اعلام شده که نسخه نهایی اندروید N حدودا تا یک ماه آینده عرضه خواهد شد و بنابراین برای فهمیدن اینکه شایعه یاد شده صحت دارد یا خیر، نیاز به صبر طولانی نبوده و به زودی این موضوع مشخص خواهد شد. در زیر می‌توانید تصاویری از ویژگی امکان تنظیم دستی میزان نوردهی در اپلیکیشن Google Camera را مشاهده کنید.

google camera

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات