کمپانی های چینی به دنبال استفاده از نمایشگر خمیده در گوشی های هوشمند خود هستند

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد دوران عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند برای کمپانی‌های چینی به سرآمده است، چرا که گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که شیائومی، هواوی و میزو در کنار سایر تولیدکنندگان چینی درصدد استفاده از نمایشگر‌هایی با لبه‌ی خمیده هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد کمپانی‌های چینی در حال رسیدن به بلوغ در تولید گوشی‌های هوشمند هستند، چرا که گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که برندهایی نظیر میزو، هواوی و شیائومی در کنار سایر تولیدکنندگان در پی استفاده از نمایشگر‌هایی خمیده در محصولات خود هستند. آنچه که مشخص است، عبور تولیدکنندگان جینی از مرحله‌ای است که در آن تنها به اعداد مربوط به قابلیت‌های ماژول‌های به کار رفته توجه می‌شد. چینی‌ها حال در پی آن‌هستند تا تمرکز بیشتری روی طراحی، دوربین، کیفیت ساخت و نمایشگر مورد استفاده داشته باشند.

چینی‌ها اولین قدم در پنل جدید استراتژی خود را متمرکز نمایشگر کرده و در پی استفاده از نمایشگر‌هایی با لبه‌ی خمیده همچون کمپانی‌های کره‌ای سامسونگ هستند که در گلکسی اس ۷ از یک نمایشگر با لبه‌های خمیده بهره برده است. گوشی هوشمند ایکس پلی ۵ ویوو را باید اولین گوشی‌هوشمند چینی دانست که با استفاده از نمایشگر خمیده راهی بازار شده و گزارش‌ها نشان از این دارد که شیائومی، هواوی و میزو نیز بصورت جدی در حال توسعه‌ی نمونه‌ای از گوشی هوشمند خود مجهز به نمایشگر خمیده هستند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کوین وانگ، مدیر ارشد موسسه‌ی تحقیقاتی iSuppli، هواوی، شیائومی، میزو، جیونی و اوپو برنامه‌هایی را به پیش می‌برند که در نتیجه‌ی آن گوشی‌هوشمند مجهز به نمایشگر خمیده را راهی بازار خواهند کرد. این محقق با انتشار پستی در حساب کاربری ویبو خود، لیستی از ویژگی‌های نمایشگر خمیده‌ی در حال توسعه را نیز به همراه هزینه‌ی تولید ارائه کرده که نشان از هزینه‌ی بالاتر تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به این نمایشگرها دارد.

بارزترین ویژگی گوشی‌های هوشمند چینی را باید در قیمت ارزان‌تر این محصولات عنوان کرد. هرچند محصولات چینی از نظر مشخصات فنی پا به پای رقبایی نظیر محصولات کره‌ای به پیش می‌روند، اما قیمت آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر از رقبا در بازار است. با وجود استفاده از نمایشگر خمیده نیز قیمت پایین از اهمیت بالایی برای قانع کردن کاربران به منظور رفتن به سراغ محصولات چینی برخوردار است.

لی جون، موسس و مدیرعامل شیائومی اعلام کرده که در اولین سفر خود به کره‌ی جنوبی با متخصصان سامسونگ ملاقات کرده و مذاکراتی را در خصوص استفاده از نمایشگرهای خمیده، دوربین دوگانه و همچنین پردازنده‌های موبایل با کره‌ای‌ها به انجام رسانده است. انتظار می‌رود یکی از نسخه‌های می نوت ۲ که اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد، مجهز به نمایشگر خمیده باشد.

میزو نیز به عنوان یکی دیگر از کمپانی‌های چینی در نسل بعدی گوشی هوشمند خود که از وجود نسخه‌ی بعدی Flyme 6.0 OS بهره خواهد برد، از نمایشگر خمیده استفاده می‌کند. گزارش‌های متعددی منتشر شده که سایر کمپانی‌های چینی را نیز در حال طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر خمیده خوانده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات