Google Camera با ارائه امکانات کادربندی جدید بروزرسانی می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بروزرسانی جدید Google Camera همزمان با عرضه‌ی اندروید ۷ نوقا ارائه خواهد شد. خبرهایی که اخیرا منتشر شده، حاکی از عرضه‌ی امکانات جدید برای کادربندی هنگام عکسبرداری با این اپلیکیشن است. امکانات کادربندی یا Grid یکی از قابلیت‌های مفید اپلیکیشن‌های عکاسی برای عکاسان نیمه‌ حرفه‌ای و حرفه‌ای است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کادربندی یا Grid در عکاسی، یکی از گزینه‌هایی است که اکثر عکاسان حرفه‌ای و نیمه‌ حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. عکاسان با استفاده از این قابلیت در دوربین‌ها و اپلیکیشن‌های عکاسی، سوژه‌های عکاسی را منظم‌تر کرده و زاویه‌ی عکس خود را نیز به بهترین نحو تنظیم می‌کنند. یکی از عمومی‌ترین قابلیت‌های کادربندی در عکاسی، در اکثر اپلیکیشن‌های عکاسی وجود دارد و با نام حالت 3x3 شناخته می‌شود. گفته شده بروزرسانی جدید اپلیکیشن دوربین گوگل، امکانات جدیدتری در بخش کادربندی به این اپلیکیشن اضافه کرده است.

طبق اخبار منتشر شده، بروزرسانی جدید Google Camera همزمان با عرضه‌ی رسمی اندروید ۷ نوقا در ماه آگوست انجام خواهد شد. از امکانات جدیدی که به کادربندی این اپلیکیشن اضافه خواهد شد، می‌توان به گزینه‌های 3x3، 4x4، نسبت طلایی و مربع اشاره کرد. اگرچه انتشار تصاویر با هر نسبت ابعادی در اینستاگرام میسر شده است، برخی عکاسان علاقه دارند عکس‌های خود را با نسبت ۱:۱ در این اپلیکیشن منتشر کنند و حالت مربع اپلیکیشن دوربین گوگل به کاربر اجازه می‌دهد که کادر مربعی مناسب برای انتشار تصاویر در اینستاگرام را در عکس خود تنظیم کند. دسترسی به تنظیمات کادربندی در بروزرسانی جدید راحت‌تر خواهد بود و در همان بخش تنظیمات فلاش و HDR قرار خواهد داشت. اگر چه گوگل به احتمال زیاد قابلیت‌های بیشتری برای اپلیکیشن دوربین خود در نظر دارد، به نظر نمی‌رسد این بروزرسانی تغییرات زیادی در رابط کاربری این اپلیکیشن ایجاد کرده باشد.

خبر عرضه‌ی رسمی اندروید نوقا در ماه آگوست، روز گذشته منتشر شد و مشخص نیست که آیا بروزرسانی اپلیکیشن دوربین گوگل با این نسخه از اندروید عرضه خواهد شد یا خیر. نکته‌ی دیگر درباره‌ی اندروید نوقا این است که این نسخه برای نکسوس ۵ عرضه نخواهد شد چرا که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان نیز به صورت رسمی برای این نسخه از نکسوس عرضه نشده بود.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن دوربین گوگل، به احتمال زیاد نسخه‌ی نهایی آن نخواهد بود و این اپلیکیشن باوجود امکانات خوب، هنوز نیاز به پیشرفت دارد.

google camera
google camera
google camera
google camera
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات