ترفندهای گوگل کمک می‌کنند بر اندروید مسلط شوید

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اندروید پرطرفدارترین سیستم‌عامل موبایل در جهان است. اگر می‌خواهید بر این سیستم‌عامل مسلط شوید، نکات و ترفندهای گوگل می‌توانند به خوبی به شما کمک کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اندروید یک سیستم‌عامل فوق‌العاده انعطاف‌پذیر مخصوص موبایل است و توانایی انجام کارهای جالبی را دارد. اما فراموش نکنید که همیشه یکی از پیامدهای انعطاف‌پذیری بالا، پیچیدگی زیاد است. از آن‌جا که اندروید قابلیت‌های بسیاری دارد، درک چگونگی کارکرد هرکدام از بخش‌های آن‌ و ارتباط این اجزا با یکدیگر، مدتی زمان می‌برد. این امر زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شما از سیستم‌عاملی دیگر با عملکرد متفاوت به اندروید مهاجرت کنید. خوشبختانه گوگل این موضوع را به خوبی درک کرده است و در وبسایت مخصوص سیستم‌عامل اندروید، اقدام به دسته‌بندی نکات و ترفندهایی کرده است که می‌توانند به شما کمک کنند که در زمانی کوتاه بر دستگاه اندرویدیتان مسلط شوید.

این بخش که نکات و ترفندها (Tops and Tricks) نام دارد، شامل آرایه‌ای از دسته بندی‌های گوناگون است که فهرست تمامی کارهایی که می‌توانید با گوشی هوشمندتان انجام دهید در آن‌ها گردآوری شده است. زبانه‌هایی که در میانه‌ی صفحه قرار دارند، برای جابجا شدن از یک دسته‌بندی به دسته‌بندی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله عناوین قرار داده شده در این زبانه‌ها می‌توان به استفاده از فرمان صوتی، بهبود عمر باتری، تغییر تنظیمات و گرفتن عکس اشاره کرد. نکات مربوطه روی کارت‌های رنگی کدگذاری شده قرار دارند و هر کارت یک دکمه در انتهای پایین سمت راست خود دارد که در صورت کلیک روی آن، چگونگی انجام کار گفته شده در کارت را به صورت کامل مشاهده خواهید کرد.

google Android tips and tricks

این نکات به شیوه‌ای کاملا ساده و تر و تمیز نشان داده شده‌اند و شامل گزینه‌ی «بیشتر بدانید» نیز هستند که با فشردن آن، یک صفحه‌ی PopUp باز شده و دستورالعملی را نمایش می‌دهد که قدم به قدم طرز انجام کار مورد نظر را به شما می‌گوید. پس اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید تنها با استفاده از صدای خودتان یک هشدار تنظیم کنید، ویجت خاصی را به صفحه‌ی هوم بیفزایید یا اعلان‌های مربوط به رهگیری یک پاکت پستی را فعال کنید، تنها با چند کلیک به جواب سوالات خود خواهید رسید.

در سمت راست و بالای صفحه‌ی مورد نظر، تعدادی لینک دیگر به سایر منابع مرتبط با اندروید نیز وجود دارد. در یکی از این بخش‌ها می‌توان اطلاعاتی را در مورد بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مشهور بازار و چگونگی خرید آن‌ها مشاهده کرد. همچنین راهنمایی‌های برای مهاجرت از سایر سیستم‌عامل‌ها به اندروید و اطلاعاتی در مورد سیستم پرداخت موبایلی Android Pay نیز در این قسمت دیده می‌شود.

اندروید یک سیستم‌عامل آزاد و متن‌باز است. بنابراین تمامی تولیدکنندگان موبایل در جهان می‌توانند این سیستم‌عامل را روی گوشی‌های هوشمند تولیدی خود نصب کرده و هر طور دوست دارند آن را شخصی‌سازی کنند. این ویژگی مزایای متعددی برای این سیستم‌عامل به ارمغان آورده است، اما در عین حال موجب شده است که کاهش تفاوت‌های بسیاری در ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند اندرویدی شرکت‌های مختلف وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی‌های گفته شده در صفحه‌ی «نکات و ترفندهای اندروید» گوگل، ممکن است برای گوشی شما درست کار نکنند، چرا که احتمالا منوهای گوشی شما با آنچه که در این صفحه گفته می‌شود متفاوت بوده و در جاهای دیگری قرار گرفته باشند. همچنین آیکون‌های برنامه‌ها نیز ممکن است با هم تفاوت داشته و حتی شاید برخی از این تنظیمات در گوشی شما قابل اعمال نباشند.

البته این نکات و ترفندها در تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به درستی کار می‌کنند و می‌توانند برای افرادی که تازه به اندروید روی آورده‌اند بسیار کاربردی باشند. این راهنماها می‌توانند به کاربران آشنا با اندروید نیز کمک کنند که گستره‌ی آگاهی و شناخت خود را نسبت به این سیستم‌عامل بیش از پیش افزایش دهند. برای کشف تمام توانایی‌های دستگاه اندرویدی خود، حتما سری به این صفحه بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات