قابلیت قفل چهره در اندروید 4.0 به سادگی فریب می خورد

دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت هایی که گوگل به نسخه 4 اندروید اضافه کرد، قفل و باز شدن گوشی از طریق تشخیص چهره صاحب آن است. یعنی زمانی که کاربر این قابلیت را فعال می کند، برای باز کردن قفل گوشی، باید دوربین آن را در مقابل صورت خود قرار دهد. سیستم عامل چهره صاحب گوشی را با الگوی ثبت شده مطابقت می دهد و در صورت تطابق این دو، گوشی باز می شود. در این میان برای کاربران این سئوال مطرح شده بود که آیا قفل گوشی با عکس صاحب آن نیز باز می شود؟ یکی از کارمندان گوگل با قاطعیت پاسخ منفی داده بود اما به نظر می رسد اشتباه کرده و این قابلیت امنیتی به سادگی فریب می خورد.
تبلیغات

اگر در مورد Face Unlock و دیگر قابلیت های نسخه 4 اندروید اطلاعات ندارید به مقاله "بهترین قابلیت های اندروید 4.0 برای حرفه ای ها" مراجعه نمایید.

همانطور که در این ویدیو مشاهده خواهید کرد قابلیت Face Unlock اندروید 4 به راحتی فریب می خورد و با تصویر صاحب گوشی نیز از حالت قفل خارج می شود. به این ترتیب حساسیت این نرم افزار بالا نیست و دقت پایینی دارد. در واقع گذشتن از این قابلیت امنیتی تنها کمی دشوار تر از بازکردن گوشی از روش پیش فرض (کشیدن انگشت برروی صفحه لمسی) است.

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید تلفن Galaxy Nexus که مجهز به سیستم عامل Android 4.0 - Ice Cream Sandwich است به راحتی و با قرار گرفتن تصویر گرفته شده با Galaxy S II باز شد.

منبع: GSM Arena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات