کروم کست گوگل به آمار فروش ۳۰ میلیون دستگاه دست یافت

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کروم‌کست نام دانگل تلویزیونی گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای رسانه‌ای پخش شده در مرورگر کروم گجت‌های خود را بر روی تلویزون مشاهده کنند. این دانگل با قیمت پایین و امکانات مناسبی که داشت، توانست به آمار فروش بالایی دست پیدا کند و آخرین آمار، رقم ۳۰ میلیون را برای فروش این دانگل گزارش می‌دهند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل کروم‌کست، لقب پرفروش‌ترین دستگاه‌ سخت‌افزاری گوگل را یدک می‌کشد. این دستگاه پس از عرضه‌ی اولیه، بروزرسانی‌ها و نسخه‌های جدید را نیز به بازار معرفی کرده است. نسخه‌ی پیشرفته و نسخه‌ی مخصوص صدای آن چندی پیش معرفی شد و افزایش فروش زیادی را برای این خانواده از دانگل‌های تلویزونی به همراه داشت.

فاکتورهای زیادی در فروش بالای Chromecast نقش داشته‌اند و سرویس Youtube Red یکی از این فاکتورها است. مجموع فروش خانواده‌ی کروم‌کست از زمان عرضه تا کنون، ۳۰ میلیون دستگاه بوده که ۵ میلیون آن، از می سال ۲۰۱۶ تا کنون بوده است. افزایش فروش این دستگاه‌ها در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده است و مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای نیز در نشست درآمدی این شرکت برای سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶، به این نکته اذعان داشته است.

از آنجایی که واحد سخت‌افزاری گوگل مدتی است به عنوان بخشی مستقل از زیرمجموعه‌های آلفابت فعالیت می‌کند، نمی‌توان دلیل مشخصی برای این افزایش فروش حیرت‌آور عنوان کرد. به هر حال، صرفنظر از دلیل این اتفاق، افزایش فروش این دستگاه‌ها مثال‌زدنی بوده و حتی امتناع آمازون از فروش آنها در فروشگاه‌های خود، نتوانسته جلوی پیشرفت این دانگل را بگیرد.

گوگل اخیرا تمرکز زیادی بر بخش مستقل سخت افزاری خود داشته و انتصاب ریک اوسترلو به عنوان مدیر این بخش، نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ این شرکت برای پیشرفت در بازار سخت‌افزار است. این بخش مستقل، روند توسعه و تولید انواع دستگاه‌های سخت‌افزاری گوگل از کروم‌بوک‌ها تا پروژه‌ی نکسوس و کروم‌کست‌ها را بر عهده دارد.

کروم‌کست در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ در صدر فروش دستگاه‌های استریم قرار داشت و با افزایش فروش و بازار مناسبی که این دستگاه در اختیار دارد، پیش‌بینی می‌شود که چند میلیون دیگر از این دانگل‌ها تا پیش از پایان سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ به فروش برسند. البته مشخص نیست که این افزایش فروش دانگل‌های استریم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و ممکن است زمانی برسد که آمار فروش ثابت بماند یا حتی سقوط کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات