تماشا کنید: ادوبی سرویس نقاشی دیجیتال سه بعدی توسعه می‌دهد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی طراحی‌های دیجیتال، تاکنون سرویس‌های نوآورانه‌ی زیادی را به این صنعت معرفی کرده است. این شرکت به تازگی کار روی توسعه‌ی یک سرویس نقاشی دیجیتال سه‌بعدی را با همکاری Nvidia شروع کرده که حالتی طبیعی از نقاشی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند سال اخیر، هنرمندان زیادی از گجت‌ها و بخصوص تبلت‌ها برای نقاشی استفاده کرده‌اند. با ظهور تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و نرم‌افزارهایی مانند Tilt Brush گوگل، امکان طراحی و نقاشی در فضای سه‌بعدی نیز فراهم شده است. اما باوجود تجربه‌ی لذت‌بخش و طراحی‌های زیبایی که این سرویس‌ها فراهم می‌کنند، هیچ‌کدام تجربه‌ی واقعی استفاده از قلم‌مو و رنگ واقعی را برای هنرمند ایجاد نمی‌کنند.

پروژه‌ی Project Wetbrush با هدف پر کردن این خلاء در حال توسعه است. Nvidia که به عنوان شریک ادوبی در این پروژه‌ی تحقیقاتی فعالیت می‌کند، درباره‌ی آن می‌گوید: "این پروژه اولین سیستم نقاشی سه‌بعدی بر پایه‌ی شبیه‌سازی است که تعاملاتی واقعی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد." اپلیکیشن حاصل این پروژه، به هنرمندان اجازه می‌دهد که در فضایی سه‌بعدی، نقاشی‌های دوبعدی خود را با حالتی واقعی انجام دهند.

شبیه ساز نقاشی سه بعدی

واقعی بودن تجربه‌ی این سرویس بدان معنا است که رنگ‌ها در این سیستم مانند رنگ‌های واقعی روغنی، حرکت، ضخامت و جریان دارند. این نرم‌افزار حالتی واقعی از استفاده از قلم‌مو را شبیه‌سازی می‌کند و علاوه بر آن، سرعت و زاویه‌ی قلم‌مو نیز روی طرح تاثیر خواهد داشت. حتی زمان خشک شدن رنگ‌ها نیز به نسبت ضخامت رنگ استفاده شده متغیر خواهد بود.

Nvidia برای همکاری در این پروژه، بهترین کارت‌های گرافیک خود را در اختیار تیم تحقیقاتی قرار داده است. شاید استفاده از بوم و قلم‌موی طبیعی برای نقاشان آسان‌تر باشد اما قابلیتی که این سرویس و دیگر نرم‌افزارهای نقاشی دیجیتال را از حالت سنتی برتر می‌کند، انتخاب رنگ‌ها در آنها است. هنرمند در این سیستم می‌تواند به راحتی هر رنگی را برای طراحی انتخاب کند و دیگر نیازی به ترکیب کردن رنگ‌های مختلف برای رسیدن به رنگ مورد نظر وجود ندارد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات