Glassdoor اتفاقی آدرس ایمیل صدها هزار کاربرش را فاش کرد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Glassdoor نام کمپانی است که با ایده‌ی گمنامی کاربران و حفظ اطلاعات شخصی آنها شروع به فعالیت کرد. این شرکت به تازگی در یک اشتباه سهوی، اطلاعات ایمیل صدها هزار کاربر خود را برای دیگر کاربران ارسال کرده است. سخنگوی این شرکت از اتفاق پیش‌آمده عذرخواهی کرده اما کارشناسان معتقدند اعتبار گلس‌دور با این اشتباه ساده به خطر افتاده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Glassdoor شرکتی است که محیطی امن برای کارکنان شرکت‌ها ایجاد می‌کند تا بدون فاش شدن اطلاعات شخصی، بتوانند در مورد محل و وضعیت کار خود نظر بدهند. این وبسایت ادعا می‌کند که کارمندان با استفاده از امکانات آن می‌توانند نظرات صادقانه‌ی خود را بدون ترس از فاش شدن اطلاعاتشان با دیگران در میان بگذارند. از دیگر امکانات این وبسایت می‌توان به جستجوی شغل‌ها و شرکت‌ها اشاره کرد.

اتفاقی که به تازگی رخ داده، اعتبار شرکت گلس‌دور را در معرض خطر قرار داده است. روز جمعه‌ی گذشته، این شرکت برای اعلام تغییر در سیاست‌های خود، ایمیل‌های اطلاع‌رسانی را برای کاربران ارسال کرده است. اشتباهی که رخ داده، باعث شده تا آدرس ایمیل حدود ۱۰۰۰ کاربر، در هر ایمیل برای دیگر کاربران ارسال شود. سامانتا زوپان (Samantha Zupan) سخنگوی Glassdoor اعلام کرده که در این اشتباه، حدود ۲ درصد از اطلاعات کاربران این سرویس فاش شده است. با توجه به آمارهای گلس‌دور که حدود ۳۰ میلیون کاربر را گزارش می‌دهد، می‌توان تخمین زد که حداقل اطلاعات ۶۰۰ هزار کاربر در این ایمیل‌ها فاش شده است.

شرکت پس از این اتفاق در ایمیل رسمی به کاربران خود اعلام کرد: "ما از این اتفاق واقعا ناراحت و شرمنده هستیم. امنیت اطلاعات و حریم شخصی کاربران برای ما بسیار مهم است و اتفاق پیش‌آمده کاملا سهوی بوده است."

اگرچه در اطلاعات فاش شده تنها آدرس ایمیل کاربران منتشر شده، اما در اکثر مواقع می‌توان از آدرس ایمیل افراد، نام و نام خانوادگی آنها را استخراج کرد. به همین دلیل حریم شخصی صدها هزار کاربر این سرویس به طور جدی به خطر افتاده است.

Larry Karson یکی از افرادی است که در معرض این خطای گلس‌دور قرار گرفته است. او که در دانشگاه هیوستون کار می‌کند، حدود ۱۸ ماه است که از سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کند. ناراحتی اصلی او علاوه بر فاش شدن اطلاعات خودش و دیگران، پاسخگو نبودن کارشناسان این شرکت به تماس‌های او بوده است.

بث گیونز (Beth Givens)، مدیر اجرایی یک گروه حمایت از مصرف‌کننده به نام Privacy Rights Clearinghouse درباره‌ی این اتفاق می‌گوید: "فاش شدن اتفاقی اطلاعات کاربران توسط یک شخص یا شرکت، اتفاقی غیر معمول نیست. البته این موضوع دلیلی برای توجیه این اتفاق نیست و شرکت گلس‌دور قوانین حریم شخصی خود را نیز زیر پا گذاشته است. علاوه بر آن، شرکتی به بزرگی Glassdoor باید فرایندهای امنیتی قوی‌تری برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران داشته باشد."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات