پیشنهاد Salesforce برای تصاحب لینکدین بسیار بالاتر از مایکروسافت بوده است

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تنها مشتری لینکدین نبوده و کمپانی‌های دیگری نظیر Salesforce نیز در پی تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی بوده‌اند، حال آنکه هیئت مدیره‌ی لینکدین به جای قبول پیشنهاد بالاتر Salesforce ترجیج داده‌اند تا پیشنهاد خرید تمام نقد مایکروسافت را قبول کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چندی پیش مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار، شبکه‌ی اجتماعی لینکدین را مال خود کرد، اما حال مشخص شده که نه تنها ردموندی‌ها تنها مشتری لینکدین نبوده‌اند، بلکه بالاترین پیشنهاد تصاحب لینکدین نیز توسط یک کمپانی دیگر ارائه شده است. براساس اطلاعات ارائه شده مدیرعامل Salesforce پیشنهادی ارائه کرده بوده که طی آن لینکدین را با رقم بالاتری از آنچه که مایکروسافت ارائه کرده بود، تصاحب کند، اما وجود شبهاتی باعث شده تا لینکدین پیشنهاد مایکروسافت را قبول کند.

اطلاعات موجود نشان از این دارد که در صورت دادن فرصت به مدیرعامل Salesforce، وی حتی حاضر بوده تا تغییراتی را نیز در ترکیب سهام و پول پیشنهادی برای تصاحب لینکدین ایجاد کند، هر چند هیئت مدیره لینکدین فرصتی را به وی برای عرض اندام نداده‌اند.

در اسناد رگولاتوری که روز جمعه ثبت شده‌‌، آمده است که هیئت مدیره‌ی لینکدین روز هفتم جولای جلسه‌ای را برای صحبت در خصوص ایمیل مارک بنیوف، مدیرعامل لینکدین ترتیب داده‌اند. لینکدین به این موضوع اشاره کرده که پیشنهاد دریافتی از Salesforce بالاتر از رقم پیشنهادی مایکروسافت بوده و حتی امکان ایجاد تغییراتی نیز در ترکیب سهام و پول نقد ارائه شده ولی لینکدین در این مورد پاسخی نداده است.

علاوه بر پیشنهاد تمام نقد مایکروسافت که ۱۹۶ دلار به ازای هر سهم پرداخت کرده، هیئت مدیره‌ی مایکروسافت مسائل دیگری را نیز در نظر گرفته که برای مثال می‌توان نیاز برای جلب نظر سهامداران به منظور قبول پیشنهاد Salesforce اشاره کرد.

البته لینکدین هوز هم می‌تواند روی پیشنهادات دیگر فکر کرده و قرارداد خود را با مایکروسافت فسخ کند، هرچند براساس توافق صورت گرفته با مایکروسافت، در این صورت لینکدین باید مبلغ ۷۲۵ میلیون دلار را به عنوان جریمه به مایکروسافت پرداخت کند.

در کنار مایکروسافت، Salesforce تنها خریدار جدی لینکدین بوده، اما این کمپانی مذاکراتی را نیز با گوگل و فیسبوک به انجام رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات