در ماههای اخیر همواره از اظهار علاقهی کمپانیهای متعددی در مورد تصاحب یاهو شنیدهایم، حال آنکه آخرین شنیدهها گویای این موضوع است که ورایزون به عنوان اصلیترین خریدار یاهو وارد کارزار شده و در روزهای آینده تصاحب یاهو توسط ورایزون بصورت رسمی اعلام خواهد شد.
با خرید یاهو توسط ورایزون، ماموریت مریسا میر در یاهو که سعی داشت این کمپانی را با سرویسهای متعددش دوباره به روزهای اوج بازگرداند، پایان یافته تلقی میشود. در آن سو، ورایزون به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ابزاری بسیار قدرتمند را برای تولید محتوا برای مشتریانش در اختیار خواهد گرفت.
براساس شنیدهها ورایزون مذاکرات خود را برای خرید یاهو با پرداخت ۵ میلیارد دلار انجام میدهد. ظاهرا این اپراتور مخابراتی در نظر دارد تا هستهی اصلی کسب و کار یاهو را با پرداخت این مبلغ مال خود کند و خبری از پتنتهای یاهو نخواهد بود. اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه گویای این موضوع است که یاهو در کنار کسب و کار اصلی، املاک خود را نیز یکجا واگذار میکند و سایر موارد نظیر پتنتها بصورت جداگانه به فروش خواهند رسید.
راجر انتنر، تحلیلگر موسسهی Recon Analytics LLC در مورد تصاحب یاهو میگوید:
در صورتی که ورایزون کمپانی یاهو را مال خود کند، این کسب و کار نیز به عنوان مکملی در کنار سایر سرویسهای ارائه شده توسط ورایزون نظیر AOL قرار خواهد گرفت.
با رشد روزافزون فناوریهای بیسیم، ورایزون نیز در سالهای اخیر انواع کمپانیهای اینترنتی و تولید محتوا را مال خود کرده است. که برای مثال میتوان به AOL اشاره کرد. هدف ورایزون کسب درآمد از مسیر تبلیغات روی گجتهای موبایل است که میتوان از اینرو این اپراتور را رقیبی برای کمپانیهایی چون گوگل و فیسبوک خواند. یاهو در حال حاضر از وجود میلیونها کاربر بهره میبرد و وبسایتهای متعددی نظیر فلیکر، تامبلر و یاهو فایننس و اسپورت زیر نظر این کمپانی اداره میشوند. به نظر میرسد قرار گرفتن یاهو در کنار AOL زیر پرچم ورایزون وضعیت بهتری را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد.
اضافه شدن یاهو به ورایزون مخاطبان تبلیغات ورایزون را به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر اضافه خواهد کرد.
نظر شما در این خصوص چیست؟
نظرات