هر آنچه که از گلکسی نوت 7 می دانیم

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
گلکسی نوت ۷ سامسونگ جدیدترین محصول سری فبلت‌های پرچمدار این کمپانی کره‌ای است و همانطور که احتمالا می‌دانید در روز ۲ آگوست (۱۲ مرداد) ساعت ۱۹:۳۰ رسما شاهد معرفی آن خواهیم بود. علاوه بر این گفته شده که نوت ۷ با فاصله بسیار کمی پس از معرفی، به بازار عرضه می‌شود. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اما گلکسی نوت ۶ چه می‌شود؟ بهتر است که نوت ۶ را کاملا فراموش کنید، چرا که سامسونگ تصمیم گرفته مستقیما پس از گلکسی نوت ۵، گلکسی نوت ۷ را تولید کند. دلیل این کار را نیز احتمالا می‌دانید چرا که سامسونگ تصمیم گرفته شماره گوشی‌های سری نوت و سری اس خود را یکسان کند. اما دلیل دیگری که برخی می‌گویند سامسونگ به خاطر آن نام نوت بعدی را گلکسی نوت ۷ نامیده این است که شماره مدل این محصول با آیفون امسال اپل هم یکسان شود.

در هر صورت، دلیل نام‌گذاری گلکسی نوت ۷ هرچه باشد مهم این است که در چند هفته گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی از این محصول منتشر شده و تا همین حالا اطلاعات بسیار زیادی در مورد مشخصات نوت امسال سامسونگ در دسترس داریم. در ادامه مشخصاتی که تاکنون از گلکسی نوت ۷ منتشر شده را مشاهده می‌کنید:

  • پلتفرم: اندروید به همراه رابط کاربری انحصاری سامسونگ موسوم به TouchWiz Grace UX
  • صفحه‌نمایش: ۵.۷ اینچی از نوع سوپر امولد که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استپردازنده: اسنپدراگون ۸۲۱ در آمریکا و اکسینوس ۸۸۹۳ در سایر بازارها
  • رم: ۴ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۶۴ گیگابایت به همراه درگاه کارت حافظه جانبی میکرو‌اس‌دی برای افزایش حافظه داخلی
  • دوربین: دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7 و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی
  • باتری: ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی
  • ویژگی‌های اضافه: سنسور تشخیص عنبیه چشم، گواهی IP68 برای ضد آب و گردوغبار بودن

دو نوع چیپ پردازشی

بر اساس شایعه‌هایی که تا کنون از گلکسی نوت ۷ منتشر شده این محصول در دو مدل تولید می‌شود: یکی مخصوص بازار آمریکا که این مدل از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برد و مدل دوم که برای سایر بازارها در نظر گرفته شده و از پردازنده ساخت سامسونگ موسوم به اکسینوس ۸۸۹۳ استفاده خواهد کرد.

کمپانی کوالکام به تازگی از چیپ اسنپدراگون ۸۲۱ خود رونمایی کرده است. این پردازنده نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر فرکانس کاری هسته‌ها کمی ارتقا داده شده است. کوالکام خود تایید کرده که اسنپدراگون ۸۲۱ در واقع محصولی است که پیش از چیپ قدرتمند بعدی این کمپانی که قرار است سال آینده معرفی شود، تولید شده است. با توجه به عملکرد بسیار خود اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ این گوشی‌هوشمند قدرت کافی برای انجام هر کاری را دارد. چیپ ۴ هسته‌ای مورد اشاره بر اساس تکنولوژی ۱۴ نانومتری تولید شده و هسته‌های آن از نوع هسته‌های سفارشی کوالکام که کریو نام دارند است. دو هسته از این ۴ هسته، برای عملکردهای سنگین بر روی فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و دو هسته دیگر نیز برای انجام کارهای سبک بر روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند. چیپ گرافیکی این پردازنده نیز نسبت به مدل قبلی کمی ارتقا یافته است.

از طرف دیگر انتظار می‌رود اکسینوس ۸۸۹۳ نیز عملکردی در سطح اسنپدراگون ۸۲۱ داشته باشد. بر اساس تست‌هایی که بر روی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج انجام شده، مدل اکسینوسی این گوشی‌ها نسبت به مدل اسنپدراگون عملکرد سریع‌تری را از خود نشان داده‌‌اند و از نظر مصرف باتری نیز بهینه‌تر بوده‌اند. این موضوع احتمالا برای گلکسی نوت ۷ نیز به همین صورت خواهد بود، اما بگذارید به شما یادآوری کنیم که فرق بین این دو مدل نباید چندان قابل توجه باشد.

با توجه به شایعات، گفته شده که گلکسی نوت ۷ مجهز به ۶ یا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود. به نظر می‌رسد که رم ۴ گیگابایتی نیاز اکثریت کاربران را رفع خواهد کرد، اما هزینه اضافه شدن رم بیشتر نباید آنچنان زیاد باشد و سامسونگ نیز احتمالا این کار را انجام خواهد داد.

۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی

سامسونگ حافظه داخلی ذخیره‌سازی گلکسی نوت ۴ را در سال ۲۰۱۴ برای مدل پایه ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته بود و حالا پس از گذشت تقریبا دو سال، این حافظه احتمالا برای مدل پایه گلکسی نوت ۷ چند برابر شده است. بنا به آنچه در شایعه‌های مختلف بیان شده، حافظه داخلی ذخیره‌سازی مدل پایه نوت امسال ۶۴ گیگابایت خواهد بود که البته می‌توان با کارت حافظه جانبی این حافظه را گسترش داد.

با توجه به ویدیوهای با کیفیت 4K که امروزه در گوشی‌های هوشمند خود ذخیره می‌کنیم، وجود ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به نظر یکی از بهترین ارتقاهایی است که در گلکسی نوت ۷ اعمال شده است. سامسونگ در گلکسی اس ۷ از حافظه‌های پرسرعت UFS 2.0 استفاده کرده و به همین دلیل انتظار داریم در گلکسی نوت ۷ نیز از همین نوع حافظه‌ها استفاده شود.

نمایشگری که از دو طرف خمیدگی دارد

سامسونگ آهسته ولی پیوسته در حال ارتقای نمایشگرهای AMOLED خود است و این در حالی است که نسل‌ اولیه این نوع صفحه‌نمایش‌ها مشکلات مختلفی داشتند و رنگ‌ها در آن‌ها متمایل به سبز بودند ولی حالا این مشکلات کاملا رفع شده‌اند. انتظار می‌رود نمایشگر گلکسی نوت ۷ از دو طرف خمیده باشد و اندازه آن نیز ۵.۷ اینچ اعلام شده که از این نظر نمایشگر یاد شده بسیار به نمایشگر گلکسی اس ۷ اج شبیه است. جالب اینجاست که گفته شده خبری از مدل صفحه تخت گلکسی نوت ۷ نخواهد بود و این محصول فقط با نمایشگر خمیده عرضه می‌شود.

آیا رابط کاربری جدید Edge UI را خواهیم دید؟ سامسونگ در حال ارتقا نسخه‌ای از تاچ‌ویز بوده که بر اساس شایعات نام آن Grace UX است، اما امکان دارد نام این رابط کاربری Edge UI باشد. در هر حال، از نام این رابط کاربری جدید که بگذریم، به نظر می‌رسد آیکون‌های جدید برای آن طراحی شده و منوی کرکره‌ای آن نیز با سبک جدیدی همراه خواهد شد که امکان دسترسی سریع‌تر را به امکاناتی که اغلب استفاده می‌کنید را آسان می‌کند.

سنسور تشخیص عنبیه چشم

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گفته می‌شود در گلکسی نوت ۷ اضافه می‌شود سنسور تشخیص عنبیه چشم است. ما این سنسور را پیش از این در گوشی‌های هوشمند سری لومیا که از سیستم‌عامل ویندوزفون بهره می‌برند دیده‌ بودیم، اما اگر چنین امکانی به نوت امسال اضافه شود این اولین باری است که سنسور تشخیص عنبیه در یک گوشی‌هوشمند اندرویدی ارائه شده است.

نوت ۷

بر اساس اخباری که تا کنون منتشر شده، سنسور تشخیص عنبیه چشم یک ویژگی اضافه برای باز کردن قفل دستگاه خواهد بود. گلکسی نوت ۷ قادر است از فاصله‌ای بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر از چهره کاربر، عملیات تشخیص عنبیه را انجام دهد. برای رفع قفل دستگاه کاربر باید به بخش بالای جلوی نمایشگر نوت ۷ به صورت مستقیم نگاه کنید تا سنسور مورد بحث بتواند عملیات تشخیص عنبیه را به خوبی انجام دهد.

قلم اس‌-پن ارتقا یافته است

مدیر بخش موبایل سامسونگ Dongjin Koh گفته: «ما قابلیت‌های سری نوت را اینبار ارتقا داده‌ایم که این ارتقا شامل نرم‌افزار برای راحتی بیشتر کاربر می‌شود.» اما این گفته یعنی چه؟ تا کنون چندین تصویر از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن یادداشت برداری نوت بعدی لو رفته که در آن شما می‌توانید نقاشی کشیده و به راحتی یادداشت‌های مورد نظر خود را ثبت کنید. این اپلیکیشن در واقع جایگزینی برای چندین اپلیکیشن مختلف خواهد شد و کار چند اپلیکیشن را برای شما انجام خواهد داد.

spen

علاوه بر این احتمالا میزان تشخیص فشار قلم اس‌-پن ارتقا خواهد یافت.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی

بر اساس شایعات مختلف گفته شده که باتری گلکسی نوت ۷ احتمالا ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت و همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بکار گرفته شده در گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷، در نوت ۷ نیز استفاده خواهد شد.

این مشخصات به هیچ وجه بد نیستند چرا که باتری سری گلکسی اس ۷ و دوربین آن بسیار عملکرد خوبی دارند، اما امیدواریم سامسونگ مشکلات و ایرادهایی که در تصاویر ثبت شده در گلکسی اس ۷ وجود داشت را به طور کامل رفع کند.

قیمت و زمان عرضه

در نهایت انتظار داریم که گلکسی نوت ۷ به زودی معرفی شود. بنا به اعلام رسمی سامسونگ، قرار است در روز ۲ آگوست (۱۲ مرداد) این محصول به طور رسمی رونمایی شود. قیمت این دستگاه نیز بنا به شایعات هم قیمت سایر محصولات سری نوت تعیین می‌شود. مدل پایه گلکسی نوت ۷ احتمالا با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

نظر شما در مورد گلکسی نوت ۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات