با ارایه قابلیت WebP سرعت مرورگر سافاری افزایش می‌یابد

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی است، اپل در iOS 10 و macOS Sierra قابلیت WebP را به مرورگر سافاری افزوده است که باعث می‌شود سرعت لود صفحات بسیار افزایش یابد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اپل در iOS 10 و macOS Sierra برای مرورگر سافاری WebP را تست کرد. این تکنولوژی که توسط گوگل طراحی شده است، باعث می‌شود که لود صفحات وب سریع‌تر صورت گیرد. وجود WebP در مرورگر کروم مربوط به سال ۲۰۱۳ و بلید ۳۲ می‌شود. البته فیسبوک هم برای فشرده‌سازی تصاویرش از این فناوری استفاده کرده و سایر سرویس‌های گوگل همچون یوتیوب نیز از مزایای این تکنولوژی بهره می‌برند.

سافاری

بر اساس گزارش Cnet مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری در مرورگر اج ندارد و آن را در اینترنت اکسپلورر نیز استفاده نکرده است. iOS 10 و macOS Sierra هر دو دوره آزمایشی خود را سپری می‌کنند و احتمال دارد که در نسخه نهایی شاهد فناوری WebP نباشیم. اما تصورش سخت است که اپل بخواهد این تکنولوژی را که در اغلب مرورگر‌های محبوب شاهد آن هستیم، کنار بگذارد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که فناوری مذکور در زمینه سرعت لود صفحات وب تاثیر بسیاری دارد. لازم به ذکر است که سافاری در حال حاضر دومین مرورگر محبوب در جهان است و رتبه نخست در اختیار گوگل کروم قرار دارد.

نکته جالب اینکه در توضیحات مربوط به نسخه پیش نمایش سافاری هیچ اطلاعاتی در خصوص WebP ارائه نشده است. با این اوصاف یا اپل تنها در ورژن آزمایشی نسخه جدید سیستم عامل‌هایش قصد تست این ویژگی را دارد یا اینکه به زودی حضور WebP را اعلام می‌کند.

اگر سافاری بتواند با استفاده از WebP تجربه بهتری را ارائه کند (که حتما می‌تواند) در این صورت نسخه آتی این مرورگر صفحات وب را به سرعت هرچه تمام‌تر لود خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات