مایکروسافت برای توسعه نرم افزار های انحصاری سرفیس با آی بی ام همکاری می کند

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در حال همکاری با آی‌بی‌ام جهت توسعه‌ی نرم‌افزارهای انحصاری برای دستگاه‌های سرفیس است. این همکاری با هدف جذب مشتریان سازمانی بیشتر صورت می‌گیرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت می‌گوید تولید و عرضه‌ی سرفیس‌، درآمد ۱ میلیارد دلاری را در هر سه ماهه عاید این شرکت می‌کند و امیدوار است که این رقم با عقد قرارداد با سازمان‌ها افزایش یابد.

شرکت مایکروسافت در حال همکاری با آی‌بی‌ام، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی نرم‌افزار، جهت توسعه‌ی نرم‌افزارهای انحصاری برای دستگاه‌های سرفیس است. هدف از این همکاری، آماده‌سازی سرفیس برای پاسخگویی به نیاز ارگان‌‌های مختلفی همچون سازمان‌های مالی و پولی، خرده‌ فروشی و کالاهای مصرفی است.

این قرارداد برای مایکروسافت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که می‌خواهد سرفیس‌ها را به دستگاه‌هایی جذاب برای سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف بدل کند. طبق پیش‌بینی‌های IDC، روند ارتقا‌ء کامپیوترها در کسب و کارهای مختلف در نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری به اوج خود خواهد رسید و بنابراین سرفیس‌هایی با نرم‌افزار اصلاح شده می‌تواند نظر بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را به خود جلب کند.

تبلت‌های سرفیس در حال حاضر توسط نهادهایی نظیر لیگ ملی فوتبال و خطوط هوایی امارات استفاده شده و یکی از بهترین کامپیوترهای ویندوزی کنونی است، اما عمده‌ی موفقیت آن توسط خریداران حرفه‌ای و مصر‌ف‌کنندگان رقم خورده و در جذب سازمان‌ها چندان موفق عمل نکرده‌ است.

برای آی‌بی‌ام، این قرارداد بسیار شبیه به قراردادی است که در سال ۲۰۱۴ با اپل و با هدف توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای آیفون و آیپد منعقد کرده بود. آی‌بی‌ام مشتریان سازمانی بیشتری را بدست خواهد آورد و هیچگونه نگرانی در خصوص پشتیبانی از سخت‌افزار نخواهد داشت.

مایکروسافت می‌گوید، نرم‌افزار سفارشی آی‌بی‌ام از قابلیت‌های منحصربفرد سرفیس بهره خواهد گرفت. این اپلیکیشن‌ها مرتبط با مواردی همچون تحلیل، گزارش، بهره‌وری کارمندان، مدیریت و پیش‌بینی خواهند بود.

مایکروسافت همچنین همکاری مشابهی را با بوز - آلن همیلتون جهت کار بر روی تبلت‌های سرفیس برای سازمان‌های دولتی، بخش‌های عمومی و ارگان‌های مراقبت سلامتی آغاز کرده است، این همکاری با هدف تمرکز بر امنیت و قابلیت اداره‌ی سرفیس‌ها خواهد بود. کامپیوترهای خریداری شده توسط سازمان‌های دولتی ایالات متحده، باید از پیش‌نیازهای ویژه‌ای به خصوص در حوزه‌ی امنیت برخوردار باشند.

اطلاعات بیشتر در خصوص این قراردادها به اشتراک گذاشته نشده است.

مایکروسافت این موضوع را مشخص نکرده است که آیا سخت افزار سرفیس نیز در جهت پاسخگویی به نیازهای سازمان‌ها دچار تغییر خواهد شد یا خیر. این شرکت در حال حاضر تبلت‌های سرفیس خود را بصورت از پیش تنظیم شده (pre-configured) بفروش می‌رساند و امکان سفارشی‌سازی وجود ندارد.

این مشارکت بخشی از طرح Surface Enterprise Initiative است که سال گذشته با آغاز همکاری مایکروسافت و دل اجرا شد. مایکروسافت می‌گوید نتیجه‌ی مشارکت با دل، فروش تبلت‌های سرفیس به ۸۰۰ مشتری سازمانی بود. مایکروسافت محصولاتی همچون تبلت سرفیس پرو ۴، سرفیس بوک و سرفیس هاب را بفروش می‌رساند و تولید سرفیس ۳ را متوقف کرده است.

مایکروسافت همچنین طرحی موسوم به Surface as a Service را نیز معرفی کرده است که در آن محصولات سرفیس را به همراه سرویس‌های ابری و پرداخت بر اساس اشتراک، عرضه می‌کند. بدین ترتیب خریداران، هزینه‌ی سخت‌افزار را از پیش پرداخت نمی‌کنند و در عوض قیمت دستگاه به فرم هزینه‌ی اشتراک و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. مایکروسافت می‌گوید در این صورت کاربران می‌توانند دستگاه‌های خود را سریع‌تر ارتقا دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات