پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ برای کامپیوترها با اصلاح باگ‌ های Narrator ارائه شد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت اخیرا پیش‌نمایش جدیدی از ویندوز ۱۰ را برای کاربران کامپیوترهای شخصی عرضه کرده است. باگ‌های پیشین Narrator ویندوز در این نسخه به طور کامل برطرف شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت امروز خبر از عرضه‌ی بیلد جدیدی از ویندزو ۱۰ موبایل و PC برای کاربرانی داد که در پروژه‌ی ویندوز اینسایدر عضو هستند. این بیلد ۱۴۳۸۸ نام دارد و سه روز پس از بیلد ۱۴۳۸۵ عرضه می‌شود. بیلد ۱۴۳۸۵ خود دو روز پس از بیلد ۱۴۳۸۳ منتشر شده بود.

مایکروسافت مشغول تدارک آپدیت سالانه‌ی ویندوز است و آن را دوم آگوست عرضه خواهد کرد، بنابراین تعجبی ندارد که چیزی جز رفع چند باگ جزیی در بیلد مذکور دیده نشود. Dona Sarkar یکی از مهندسان نرم‌افزار گروه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت در پستی نوشت: «دوتا از رفع باگ‌های امروز مربوط به Narrator ویندوز هستند که به صورت پیش‌فرض روی این سیستم عامل قرار دارد. حالا دیگر شورت‌کات‌های صفحه‌کلید Narrator ویندوز، پس از قفل و باز کردن رایانه و ناوبری در دسکتاپ بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند در صورت مراجعه‌ی شما به منوی تاریخ و زمان در بخش زبان و زمان ویندوز، تاریخ و ساعت را برای شما بخواند».

windows 10

این کارمند مایکروسافت از انتشار نسخه‌ی جدید برنامه‌ی استور در بیلد جدیدی که امروز منتشر می‌شود خبر داد. این بیلد دارای دو مشکل شناخته شده است. نخست این که پیش‌نمایش پنجم ویندوز سرور ۲۰۱۶، هنگامی که گزینه‌ی بوت امن روشن باشد، قادر به بوت ماشین‌های مجازی نیست، به همین دلیل مایکروسافت به کاربران این سیستم‌عامل توصیه کرده است که فعلا ویژگی بوت امن را خاموش کنند. دوم این که هنگامی که این بیلد را روی زبانی غیر از انگلیسی آمریکا تنظیم کنید، ممکن است با روشن کردن دولوپر مود، باوجود فعال شدن موفقیت‌آمیز آن، خطای 0x80004005 را مشاهده کنید. مایکروسافت برای این مشکل راهکار زیر را ارائه داده است:

  • به بخش تنظیمات بروید. روی گزینه‌ی سیستم کلیک کرده و پس از باز شدن آن Apps & features را انتخاب کنید. به همین ترتیب گزینه‌های Manage optional features و سپس Add a feature را انتخاب کنید. حال روی  Windows Developer Mode کلیک کرده و در پایان گزینه‌ی «نصب» را بزنید.
  • دستگاه خود را ری‌استارت کنید.
  • پس از روشن شدن سیستم، خط فرمان را به عنوان ادمین اجرا کنید. برای این کار در منوی استارت عبارت Command Prompt را جستجو کرده و پس از یافتن آن، ابتدا بر رویش راست کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Run as administrator را بزنید.
  • عبارت مقابل را به دقت در آن وارد کنید: sc config debugregsvc start=auto

اگر علاقه‌مند به دانستن جزییات بیلد جدید ویندوز ۱۰ موبایل هستید، می‌توانید پست‌های وبلاگ Dona Sarkar را ببینید. اگر می‌خواهید بیلدهای جدید ویندوز ۱۰ را امتحان کنید، اما هنوز عضو پروژه‌ی ویندوز اینسایدر نیستید، می‌توانید با مراجعه به بخش اینسایدر وبسایت ویندوز مایکروسافت، به راحتی عضو شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات