پیش‌ بینی فروش رضایت بخش آیفون ۷ باوجود نداشتن پیشرفت های چشمگیر

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تقریبا ۲ ماه تا رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باقی مانده است. تحلیلگری به نام Gene Munster از موسسه‌ی Piper Jaffray معتقد است که آیفون 7 باوجود اینکه از نوآوری‌های قابل توجه برخوردار نیست، فروش خوبی خواهد داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با توجه به گزارش جدیدی که از شرکت سرمایه‌گذاری Piper Jaffray منتشر شده است، حدود ۶۷.۵ درصد از دارندگان آیفون، از سری ۶ یا ۶ اس این محصول استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر بیش از دو سوم دارندگان آیفون در آمریکا، از گوشی‌هایی با عمر کمتر از دو سال استفاده می‌کنند.

پیش از بحث در مورد جزییات و نتایج این گزارش، باید این نکته را گفت که جامعه‌ی آماری این تحقیق تنها ۴۰۰ نفر از دارندگان آیفون در آمریکا بوده است. این تعداد در مقایسه با جمعیت کل دارندگان آیفون در آمریکا بسیار اندک است و نمی‌توان نتیجه‌ی حاصل از آن را به تمامی دارندگان این گجت تعمیم داد. اما تحلیلگران معتقدند که این داده‌ها را می‌توان برای ایجاد دیدی کلی‌تر از وضعیت آیفون‌ها در آمریکا به کار برد.

در این نمونه‌ی آماری، ۲۵ درصد کاربران از آیفون ۶ و ۲۱ درصد آن‌ها از آیفون ۶ اس استفاده می‌کنند. ۳۱.۵ در صد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند از آیفون ۵ اس و مدل‌های قدیمی‌تر بهره می‌برند. تنها ۱۵ درصد از این افراد اعلام کردند که قصد دارند گوشی خود را به آیفون ۷ ارتقا دهند و از طرفی ۵۶.۳ درصد آن‌ها نیز اعلام کردند که قصد خرید این گوشی را ندارند. حدود یک سوم از کاربران نیز تصمیمی در این مورد نگرفته بودند.

Iphone 7

تحلیلگران معتقدند که با سپری شدن تابستان و داغ‌تر شدن بازار شایعات گوناگون و هیجان‌انگیز در مورد این گوشی، کاربران بیشتری به جرگه‌ی خریداران آن خواهند پیوست. جین مانستر در این مورد می‌گوید:

ما این آمار را کاملا مطابق با پیش‌بینی‌هایمان می‌دانیم. هنوز دو ماه تا رونمایی اپل از آیفون ۷ فاصله داریم و بسیاری از کاربران وارد چرخه‌ی شایعات اپل نشده‌اند. انتظار داریم که با رونمایی از آیفون ۷، درصد کاربرانی که قصد خرید آن را دارند افزایش پیدا کند، حتی اگر این گوشی پیشرفت تکنولوژیک چشمگیری در خود نداشته باشد.

جین مانستر باوجود انتظارات همگانی مبنی بر نبود پیشرفت تکنولوژیک خاص در آیفون ۷، مدعی است که این گوشی هوشمند فروشی به خوبی آیفون ۶ و ۶ اس را تجربه خواهد کرد. اگر این گونه باشد، خانواده‌ی آیفون ۷ می‌تواند فروشی ۱۲ درصد بهتر از آیفون ۶ اس را تجربه کند.

البته هنوز همه‌چیز در حد حدس و گمان است و باید منتظر ماند و دید که آیا آیفون ۷ می‌تواند عملکردی بهتر از آیفون ۶ اس ارائه دهد یا خیر. اطلاعاتی وجود دارد که مطابق آن می‌توان گفت قشر عظیمی از دارندگان آیفون، مدلی از آن را دارند که حداقل دو سال سن دارد. اما گزارش‌های اخیر بازار موبایل در سراسر جهان نشان می‌دهد که به دلیل اشباع شدن بازار، کاربران چرخه‌ی دو سال یک بار را یک سال دیگر تمدید کرده و به آرامی به سمت بروزرسانی سه سال یک بار گوشی هوشمند خود پیش می‌روند.

آیفون ۷ / ۷ پلاس

با توجه به شایعات اخیر، آیفون ۷ در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود. این گوشی هوشمند شاهد ارتقاهایی همچون طراحی باریک‌تر اما بدون تغییر زیاد و چیپ‌ستی سریع‌تر است. شایعات دیگری هم به گوش می‌رسد مبنی بر این که اپل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از این گوشی حذف کرده و جای آن را به درگاه اختصاصی لایتنینگ داده است. شماری از تصاویر لو رفته‌ی این گوشی نیز این تغییر را تایید می‌کنند.

گفته می‌شود که بیشتر تغییرات قرار است روی آیفون ۷ پلاس ۵.۵ اینچی اعمال شود. این گوشی هوشمند احتمالا با بهره‌مندی از یک دوربین دوگانه‌ و اسمارت کانکتور مغناطیسی با هدف شارژ کردن آن ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات