گوگل برای ۲ میلیون نفر توسعه دهنده هندی دوره اندروید برپا خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل امروز برنامه‌ی خود را برای آغاز دوره‌ی آموزش اندروید به ۲ میلیون نفر  از توسعه‌دهندگان هندی، اعلام کرد. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی تلفن‌های هوشمند نظیر گوگل و اپل در صدد ترغیب خیل عظیم توسعه‌ دهندگان هندی جهت کار بر روی سیستم‌های عامل خود هستند. گوگل امروز اعلام کرد که طی برنامه‌ای سه ساله، ۲ میلیون نفر از توسعه‌دهندگان هندی را جهت کار بر روی سیستم عامل اندروید آموزش خواهد داد.

در حرکتی مشابه، شرکت اپل نیز در ماه می اعلام کرد که تا اوایل سال آینده با ایجاد یک مرکز آموزشی در بنگلور، به بهترین نحو، توسعه‌دهندگان را در جهت بهبود طراحی، کیفیت و عملکرد اپلیکیشن‌های آنها در پلتفرم iOS یاری خواهد کرد. تیم کوک این خبر را در جریان اولین سفر خود به هندوستان، اعلام کرد.

تا سال ۲۰۱۸ قریب ۴ میلیون نفر توسعه دهنده در کشور هند وجود خواهد داشت و بدین ترتیب در آن سال بزرگترین جمعیت توسعه‌دهندگان در دنیا را در اختیار خواهد داشت. در حال حاضر، کمتر از ۲۵ درصد از این توسعه‌دهندگان برای کار بر روی پلتفرم موبایل آموزش دیده‌اند.

اما به گفته‌ی پیتر لوبرس، مدیر ارشد گوگل در برنامه‌ی آموزش توسعه‌دهندگان، تقریبا تمام کاربران آینده‌ی اینترنت در هند و بسیاری از کشورهای در حال توسعه‌ی جهان تنها از تلفن همراه استفاده خواهند کرد.

عناصر کلیدی برنامه‌ی گوگل شامل آموزش اندروید بصورت "end-to-end"، راه اندازی کانال‌های آموزش و صدور گواهینامه‌ی توسعه اندروید است.

دوره‌ی مبانی و اصول توسعه‌ی اندروید، که به دانشجویان علوم کامپیوتر سال آخر آشنا با برنامه نویسی جاوا، چگونگی توسعه‌ی برنامه های اندروید را آموزش می‌دهد، در تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در دسترس خواهد بود. این دوره همچنین در موسسات آموزشی سازمان ملی توسعه‌ی مهارت‌ها در هند که یک مشارکت دولتی - خصوصی جهت توسعه‌ی مهارت‌ها محسوب می‌شود، در دسترس خواهد بود.

گوگل می‌گوید که این دوره بصورت منبع باز و بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین کارآموزان پس از اتمام دوره و ساخت اپلیکیشن‌ها در این دوره، باید جهت شرکت در آزمونی به منظور اخذ گواهینامه‌ی توسعه‌ی اندروید، آماده شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات