تصاویری از نمونه‌های اولیه گجت‌های رایج امروزی

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌هایی مانند اپل، نینتندو، سونی و مایکروسافت خالق بسیاری از گجت‌هایی هستند که ما هر روز و در روال زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده ‌می‌کنیم. اما تمام این شرکت‌ها ساخت این گجت‌های پیشرفته امروزی را از یک نقطه‌ی ابتدایی شروع کرده‌اند. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به ایده‌های اولیه از محصولات معروف امروزی بیندازیم.
تبلیغات

برخلاف محصولات شیک و سبک امروزی، اولین نمونه‌های ساخته شده توسط این کمپانی‌ها بسیار زمخت و سنگین بودند. اولین تلفن همراه توسط موتورولا ساخته شد و وزنی معادل 23 کیلوگرم داشت که تصویر آن را در بالا (کاور مقاله) مشاهده می‌کنید.

اگرچه اپل برای ساخت آیفون خود از این گوشی الگوبرداری نکرد ولی تصویر زیر به خوبی نشان می‌دهد این شرکت در سال 1983 در مسیر ساخت یک تلفن با نمایشگر لمسی قرار داشت.

gadgets 00001

این تبلت که Bashful نام داشت، نمونه‌ای از زبان طراحی صنعتی سفید رنگ اپل طی سال‌های 1983 تا 1990 است. به این ترتیب آن‌ها بار دیگر طی این سال‌ها شانس خود را در ساخت محصولی با نمایشگر لمسی امتحان کردند، البته شاید در آن زمان این محصولات دارای قلم مانند محصولات دارای قلم امروزی با استقبال مواجه نشدند.

gadgets 00011

در واقع پلی‌استیشن سونی محصولی بود که قرار بود سونی برای کمپانی نینتندو تولید کند و قرار بود پلی‌استیشن محصولی با قابلیت پشتیبانی از CD-ROM بوده و بعنوان نسل بعدی سوپر نینتندو معرفی شود. اما عدم توافق این دو کمپانی در بحث مجوزها، موجب شد تا سونی تصمیم به تک‌روی در این زمینه بگیرد و مسیری را به تنهایی ادامه دهد که به قدری سرشار از موفقیت بود که باعث شد تا این شرکت هیچگاه پشت سر خود را هم نگاه نکند.

gadgets 00002

در سال 2001، اولین اکس‌باکس در واقع به شکل حرف اکس (X) طراحی شده بود. گرچه باید بپذیریم که این طراحی در نوع خود بسیار جالب بود ولی همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ضخامت این دستگاه واقعا زیاد بود و با توجه به نوع طراحی که داشت، به سختی روی میز‌های تلویزیون قرار می‌گرفت.

gadgets 00012

در انتها بد نیست تا با هم نگاهی به نمونه‌ی اولیه کنترلر Wii U متعلق به شرکت نینتندو بیاندازیم:

gadgets 00003

از دیدن کدامیک از این طرح‌ها بیشتر تعجب کردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات