با Spector، فونت ها و رنگ های چاپی را اسکن کرده و به InDesign بفرستید

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد کالج سلطنتی هنر، دستگاه جیبی کوچکی ساخته است که آن را Spector می‌نامد. این دستگاه کوچک، می‌تواند بازی را برای طراحان گرافیک بسیار جذاب کند! لطفا زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

دانشجویی به نام فیونا اولِری (Fiona O'Leary) که در حال سپری کردن دوره‌ی کارشناسی ارشد خود در کالج سلطنتی هنر (Royal College of Art) است، دستگاهی ویژه‌ی طراحان گرافیک تحت عنوان Spector را ساخته است. دستگاه یاد شده تایپوگرافی و رنگ فونت را با استفاده از دوربین کوچک خود اسکن می‌کند که می‌تواند به طور مستقیم آپلود شده و در نرم‌افزارهای گرافیکی مانند Adobe InDesign مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه همچنین از قابلیت ذخیره کردن نمونه‌های ثبت شده هم برخوردار است.

خانم فیونا اولری به خاطر ناتوان بودن در بازسازی کامل فونت‌ها، رنگ‌ها و بافت‌هایی که برای کارهای گرافیکی خود به آن‌ها نیاز داشته، به فکر ساخت اسپِکتور افتاده است. طراحان اغلب از نمونه‌ی خاص خود عکس می‌گیرند اما خانم اولری چیزی می‌خواست که دقیقا طرح مورد نظر خود را ثبت کند.

خانم اولری در گفت و گو با وب‌سایت Engadget این‌گونه توضیح می‌دهد:

این یک دستگاه دستی است که اجازه‌ی تعامل با مواد چاپی مختلف را به کاربر می‌دهد. اگر برای صنعت چاپ طراحی می‌کنید، اسپکتور بهترین گزینه برای شروع کار است. اساسا این دستگاه نمونه‌ای از یک فونت را ثبت کرده و با استفاده از اعمال یک الگوریتم، مقادیر RGB و CMYK را به منظور تفکیک رنگ تعیین می‌کند. سپس موارد یاد شده برای بازسازی فونت و رنگ‌ها در نرم‌افزارهای طراحی کتاب و مجله‌ای مانند ایندیزاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اسکن فونت و رنگ با Spector

اولری در وبسایت رسمی اسپکتور افزود:

طراحی برای چاپ در صفحه نمایش همیشه نیازمند وضوح بالایی بوده و ترفندهای خاص خود را می‌طلبد. تشخیص مقیاس تایپوگرافی و رنگ‌ها در صفحات نمایش دیجیتال بسیار سخت بوده و اغلب با نمونه‌ی چاپی متمایز به نظر می‌رسد. این همان دلیلی است که باعث چاپ‌های متعدد به منظور بررسی اندازه‌ی فونت و رنگ‌ها می‌شود. در واقع، دستگاه اسپکتور شکاف میان طراحی در صفحه‌ی دیجیتال و چاپ نهایی را به طرز شگفت‌انگیزی پر می‌کند.

اولری در ادامه‌ی اظهارات خود توضیح می‌دهد:

اسپکتور فقط یک نمونه‌ی اولیه بوده و درحالی که این مدل مفهومی عملکرد خود را با موفقیت اثبات کرده است، فعلا در فکر عرضه‌ی نسخه‌ی تجاری آن نیستیم. متاسفانه طراحان عزیز باید زمان نسبتا طولانی را منتظر عرضه‌ی نمونه‌ی تجاری اسپکتور باشند.

نظر شما در مورد کاربردی بودن Spector چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات