بات های اسکایپ از این پس قابلیت استفاده در چت گروهی را دارند

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیام‌رسان اسکایپ اخیرا بروزرسانی دریافت کرده که موجب افزوده شدن ویژگی‌های جدیدی به آن شده است. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت استفاده از بات‌های اسکایپ در چت‌های گروهی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه مارس مایکروسافت قول داد بات‌ها را با پیام‌رسان اسکایپ یکپارچه کند. این کمپانی ادعا می‌کرد که امکانات کاربردی جالبی تدارک دیده است. مایکروسافت بات‌هایی همچون موتور جستجو را که خلاء آن احساس می‌شد به اسکایپ افزوده است. اما تغییر مهم کنونی این است که می‌توانید از این بات‌ها در چت‌های گروهی نیز استفاده کنید. مثلا هم‌زمان که مشغول چت در گروه کاری خود هستید، یک پیتزا سفارش دهید. با توجه به انتشار قابلیت «جلسات» (Meetings) برای اسکایپ در هفته‌ی گذشته، ظاهرا مایکروسافت قصد دارد که اپلیکیشن پیام‌رسان خود را به تدریج به ابزاری کاری تبدیل کند.

Skype Bots

این ویژگی‌های جدید بیشتر به سود برندهای شخص ثالثی است که از روبات‌ها برای ارائه‌ی سرویس‌های خود استفاده می‌کنند. این اپدیت به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر در گفتگوها، کارت ایجاد کرده و به مردم اجازه دهند تا به راحتی و بدون نیاز به ترک چت، اموری همچون رزرو هتل را انجام دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند راه‌هایی برای احراز هویت شخص بسازند تا افراد بتوانند در اسکایپ پرداخت‌های خود را انجام دهند. آخرین ویژگی افزوده شده به روبات‌ها، پردازش طبیعی زبان است که موجب می‌شود بتوانند حرف‌های نامفهومی را که افراد در مکالمات خود به کار می‌گیرند بفهمند.

مایکروسافت پلتفرم روبات اسکایپ API مانند خود را به روی توسعه‌دهندگان گشوده است تا این افراد بتوانند موارد دلخواه خود را تولید کنند. مایکروسافت این قابلیت را برای Bot FrameWork خود منتشر کرده است و توسعه دهندگان می‌توانند با دانلود بسته‌ی بروزرسانی فریم‌ورک مربوط به بات‌های اسکایپ به ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات