اپل طی توافقی ۲۵ میلیون دلار برای پتنت ترول Network-1 پرداخت می‌کند

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پذیرفته تا مبلغ ۲۵ میلیون دلار را به دلیل استفاده از پتنتی که متعلق به Network-1 Technologies است، پرداخت کند. پتنت مورد نظر در سال ۱۹۹۹ میلادی ثبت شده و در مورد یکی از ویژگی‌های فایل سیستم است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در کنار انواع کمپانی‌ها و استارتاپ‌های دنیای فناوری، پتنت ترول‌هایی نیز وجود دارند که با خرید پتنت‌های سایر کمپانی‌ها و شناسایی استفاده از این پتنت‌ها در محصولات و سرویس‌های کمپانی‌های دیگر، اقدام به شکایت و سپس درآمدزایی از طریق دریافت جریمه‌ی سواستفاده از پتنت می‌کنند. اپل نیز به دلیل استفاده از پتنتی که هم‌اکنون در اختیار Network-1 Techologies قرار دارد، قبول کرده تا غرامتی ۲۵ میلیون دلاری را پرداخت کند. این پتنت در سال ۱۹۹۹ میلادی ثبت شده و کاربرد آن مربوط به یکی از کاربردهای سیستم فایل سیستم عامل است. براساس اطلاعات ارائه شده در پتنت مورد نظر، با استفاده از این پتنت می‌توان اسناد را در واحد زمان مرتب کرد.

این پتنت سال ۱۹۹۶ در دانشگاه یِیل ثبت شده است. استاد دانشگاهی که این پتنت را ثبت کرده، بعدها با تاسیس کمپانی Mirror World اقدام به طرح شکایتی علیه اپل کرد. هرچند دادخواست وی توسط دادگاه غرامتی ۶۲۵ میلیون دلاری را تعیین کرده بود، اما بعدها با اعتراض اپل در دادگاه تجدید نظر این رای باطل شد. سپس این پتنت توسط Network-1 خریداری شده و دادخواست جدیدی در دادگاه مطرح شد.

طی توافق صورت گرفته بین اپل و Network-1، کاپرتینویی‌ها حق استفاده از سایر پتنت‌هایی را که در اختیار این کمپانی است، بصورت قانونی در اختیار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد اپل در پی اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از سایر شکایت‌هایی است که شاید Network-1 مطرح کند. مایکروسافت نیز طی توافقی با Network-1، مبلغ ۴.۶ میلیون دلار را به این کمپانی برای استفاده از همین پتنت پرداخت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات