ال جی در فصل دوم 2016 بیشترین سود را در دو سال اخیر خود کسب کرده است

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ال‌جی ساعاتی پیش راهنمای گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری خود را منتشر کرد. همان طور که انتظار می‌رفت، این کمپانی توانست در این فصل، بیشترین سود بازه‌های سه‌ماهه‌ی دو سال اخیر خود را کسب کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، سود الجی الکترونیکس کاهش یافته است، اما پیش‌بینی‌های جدید خبر از تغییر در این روند می‌دهند. ال‌جی پیش‌بینی کرد که در این بازه‌ی سه‌ماهه توانسته باشد بیشترین سود بازه‌های سه‌ماهه‌ی دو سال اخیر خود را کسب کند. پیش‌بینی‌های این کمپانی درست از آب در آمد و ال‌جی توانست بیشترین سود بازه‌های سه‌ماهه‌ی دو سال اخیر خود را کسب کند.

اگرچه ال‌جی انتظار داشت که گوشی جی ۵ فروشی طوفانی را رقم بزند، اما این گونه نشد و این گوشی نتوانست آن گونه که انتظار می‌رفت ظاهر شود، بنابراین سود بالای ال‌جی در این سه‌ماهه از بخش‌های دیگر این کمپانی کسب شده است.

ال‌جی جی ۵ بدون شک یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. بیشتر توجهاتی که به این اسمارت‌فون می‌شود به خاطر بهره‌مندی آن از یک بدنه‌ی ماژولار است که به کاربر اجازه می‌دهد با جدا کردن بخش زیرین این گوشی، ماژول‌های مورد نیاز خود را به آن متصل کند. ممکن است این ویژگی بر روی کاغذ خارق‌العاده به نظر برسد، اما ال‌جی نتوانست در عمل با ارائه‌ی آن تاثیر خاصی بر بازار تلفن‌های همراه بالارده بگذارد.

LG G5

با استناد به اظهارات یکی از تحلیلگران سرمایه‌ی موسسه‌ی HMC، ال‌جی توانسته است با توجه به رقابت شدید موجود در بازار گوشی‌های تلفن همراه، در سه‌ماهه ی دوم مالی امسال، تنها ۲.۲ میلیون گوشی هوشمند جی ۵ بفروشد. به همین دلیل تحلیلگران بر این باور بودند که امسال هم بخش موبایل ال‌جی پنجمین افت متوالی درآمد را در سه‌ماهه ی دوم سال‌های اخیر ثبت خواهد کرد. تحلیلگر موسسه ی HMC معتقد است که بخش موبایل ال‌جی سه‌ماهه‌ی سوم امسال نیز در شرایط بدی به سر خوهد برد.

در هر صورت با وجود عملکرد ضعیف بخش موبایل این کمپانی، ال‌جی انتظار داشت در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به بیشترین سود خود در سه‌ماهه‌های دوم دو سال اخیر دست یابد و همین گونه هم شد. این کمپانی پیش‌بینی کرده بود که در سه‌ماهه‌ی دوم اسمال یعنی از آوریل تا ژوئن، بتواند سودی معادل ۵۸۵ میلیارد وون (۵۰۴ میلیون دلار) کسب کند. این رقم، اندکی کمتر از میانگین ۵۹۹ میلیارد وون پیش‌بینی شده توسط رویترز است.

میزان پیش‌بینی شده توسط رویترز در حقیقت میانگین مقادیری است که توسط ۲۳ تحلیلگر مختلف انجام شده است. در هر صورت این مقدار، بالاترین میزان سود کسب شده توسط ال‌جی الکترونیکس از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ است، زمانی که این کمپانی توانسته بود سودی معادل ۶۱۰ میلیارد وون کسب کند. ال‌جی بیشتر موفقیت خود را مدیون بخش تلویزیون‌های خود است. ال‌جی پس از سامسونگ، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در جهان است و تحلیلگران معتقدند وقایعی همچون برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا، در افزایش تقاضا و فروش هر دو نوع تلویزیون‌های بزرگ و مقرون به صرفه‌ی این کمپانی تاثیر به سزایی داشته است.

 تجارت لوازم خانگی نیز سود قابل توجهی نصیب این کمپانی کرده است و کارشناسان هم معتقدند گرمای هوا در بسیاری از نقاط موجب افزایش عرضه برای تهویه‌کننده‌های هوای این کمپانی شده است. ال‌جی پیش بینی کرده بود که درآمدش در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری با رشدی نیم درصدی به ۱۴ تریلیون وون برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات