ال جی برای تولید انبوه پنل‌های POLED آماده است

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ال‌جی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان صفحات نمایش OLED در جهان شناخته می‌شود. این کمپانی کره‌ای، به زودی تولید انبوه پنل‌های POLED (یا Plastic OLED) خود را هم آغاز می‌کند.
تبلیغات

پیش‌تر گمان می‌کردیم که سال‌ها و حتی دهه‌ها تا فراگیر شدن تکنولوژی POLED فاصله داریم، اما ظاهرا این پنل‌ها حالا بیش از هر زمان دیگری آماده‌ی پیوستن به واقعیت هستند. وبسایت ZDNet گزارشی منتشر کرده است که در آن به آمادگی ال‌جی دیسپلی برای تولید انبوه پنل‌های POLED اشاره شده است. این پنل‌ها نوعی از پنل‌های OLED‌ هستند که دارای انعطاف‌پذیری بالایی بوده و تا حد زیادی قابلیت خم شدن دارند. POLED عبارت کوتاه شده‌ی Plastic OLED است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان، انعطاف‌پذیری بالای POLED ها موجب می شود که تقاضا برای استفاده از آن‌ها در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و حتی اتومبیل‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. اگرچه هنوز آینده را ندیده‌ایم، اما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که پنل‌های POLED آینده‌ی تکنولوژی را تشکیل می‌دهند.

LG POLED Display

ال‌جی میلیاردها دلار را صرف گسترش خطوط تولید پنل‌های POLED و افزایش طرفیت تولیدی خود کرده است. باید منتظر ماند و عکس‌العمل سایر تولیدکنندگان OLED‌ را در قبال این تصمیم ال‌جی دید. تولیدکنندگان ابزارهای هوشمند نیز به زودی رو به استفاده از این پنل‌ها در محصولات خود می‌آورند. با توجه به این گزارش، ال‌جی پنل‌های POLED خود را در نیمه ی نخست سال ۲۰۱۷ برای شرکا و کمپانی‌های مشتری خود ارسال خواهد کرد. بنابراین منطقی است اگر فرض کنیم که محصولاتی با صفحه‌نمایش POLED، در نیمه‌ی دوم سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. ال‌جی تمایلی به افشای نام مشتریان پنل‌های POLED خود ندارد، اما گزارش‌ها می‌گویند که این کمپانی با چندین شرکت قرارداد فروش صفحه‌نمایش بسته است.

شایعه‌ی داغ‌ی نیز وجود دارد که می‌گوید سامسونگ در سال ۲۰۱۷، گوشی هوشمندی عرضه می‌کند که صفحه‌نمایش آن همانند کاغذ قابلیت تا شدن از وسط را دارد و در کنار آن از گوشی هوشمندی رونمایی می‌کند که هنگام گشوده شدن صفحه‌نمایش آن، سایز نمایشگرش به ۸ اینچ می‌رسد!

شاید شنیده باشید که چند ماه پیش، محققان آزمایشگاه Human Media در دانشگاه کویین، نمونه‌ی اولیه‌ای از یک گوشی هوشمند کاربردی و بسیار تحسین‌برانگیز را به نمایش گذاشتند که از یک صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر و تولید شده توسط ال‌جی بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات