جزییات گلکسی J2 نسخه 2016 سامسونگ پیش از رونمایی رسمی فاش شد

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند گلکسی J2 2016، به دلیل بهره‌گیری از یک حلقه‌ی درخشان و چشمک‌زن در اطراف دوربین خود، حسابی معروف شده است. به تازگی ایوان بلس، افشاگر نام‌آشنای دنیای فناوری، جزییات کامل این اسمارت‌فون پایین‌رده را فاش کرده است.
تبلیغات

گلکسی J2 2016، یکی از گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی J سامسونگ‌ است. اعضای این خانواده همگی اندرویدی بوده و طرفداران بسیار زیادی دارند. یکی از منابع آگاه و موثق که در جریان روند ساخت این گوشی بوده است، کمتر از یک هفته مانده به رونمایی این گوشی، تمامی مشخصات آن را به وبسایت VentureBeat گفته است.

بهره‌مندی از یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و اندروید ۶ مارشمالو، موجب شده است که ارتقاهای خوبی را نسبت به مدل ۲۰۱۵ در این گوشی شاهد باشیم. گلکسی J2 2015 از تراشه‌ای بهره می‌برد که دارای پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز بود. رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی نیز qHD بود، یعنی ۵۴۰*۹۶۰ پیکسل. اما امسال تراشه‌ی قدیمی جای خود را به یک مدل قدرتمندتر با پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای داده است که فرکانس هر هسته ی آن ۱.۵ گیگاهرتز تعیین است. رزولوشن صفحه‌نمایش نیز از qHD به HD رسیده است و با بهره‌گیری از پنل امولد انتظار تصاویر باکیفیتی را از این گوشی داریم. از آن‌جا که این تغییرات در راستای افزایش قدرت گوشی انجام شده‌اند، نیاز به یک باتری بزرگ‌تر نیز به وضوح احساس می‌شود. به همین دلیل باتری گلکسی J2 2016 با ۶۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت نسبت به مدل پیشین همراه بوده و ظرفیت آن از ۲۰۰۰ به ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است.

حافظه‌ی رم این مدل نیز با نیم گیگابایت افزایش نسبت به میزان رم مدل پیشین، از ۱ به ۱.۵ گیگابایت رسیده است، اما حافظه‌ی داخلی این گوشی همچنان بر روی مقدار ۸ گیگابایت سابق مانده است. البته این مورد جای نگرانی ندارد، چرا که به پشتیبانی این مدل از کارت حافظه ی جانبی می‌توان حافظه‌ی آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وقتی صحبت از کیفیت دوربین می شود، مدل کنونی گلکسی J2 هیچ حرفی برای گفتن ندارد، چرا که دوربین اصلی و سلفی این گوشی به ترتیب تنها ۵ و ۲ مگاپیکسل هستند. اما در مدل ۲۰۱۶ این گوشی، شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش دوربین بوده‌ایم، به گونه‌ای که دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب به ۸ و ۵ مگاپیکسل ارتقا یافته‌اند.

گلکسی J2 2016

گفته می شود که سامسونگ امسال یک تغییر مهم در این گوشی ایجاد می‌کند. تغییری نسبتا کاربردی و بیشتر با هدف بازاریابی و جلب توجه مشتریان. گزارش‌هایی منتشر شده نشان از این دارند که سامسونگ قصد دارد از یک حلقه‌ی نورانی در اطراف لنز دوربین گلکسی J2 2016 استفاده کند. این حلقه که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، Smart Glow نام دارد. وظایفی که این حلقه انجام می‌دهد در حد یک چراغ اعلان یا شاید کمی بیشتر است. Smart Glow می‌تواند هنگام دریافت پیام، تماس بی‌پاسخ، ایمیل و... با رنگ‌های مختلفی چشمک زده و کاربر را از دریافت اعلان آگاه کند. این حلقه همچنین می‌تواند هنگام عکاسی سلفی با دوربین پشتی، با چشمک زدن‌های خود، کاربر را از قرار گرفتن صوراش در درون کادر آگاه کند. این سیستم می‌تواند بسته به نوع پیاده‌سازی و وظایف قابل انجامش، برای برخی کاربران کاربردی باشد

قیمت گلکسی J2 2016 در هنگام عرضه، کمتر از ۱۵۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات