۵۰۰ هزار اسکوتر به دلیل مشکلات فنی از بازار جمع می شوند

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکوترهای برقی یا هاوربوردها یکی از وسایل نقلیه و سرگرمی‌های جذاب بازار هستند که با استقبال نسبتا خوبی نیز مواجه شده‌اند. اخیرا گزارش‌های زیادی از مشکلات فنی این دستگاه‌ها و آتش گرفتن آنها منتشر شده که تولیدکنندگان را مجبور کرده حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را از بازار جمع کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر گزارشات زیادی از مشکلات فنی اسکوترهای برقی (Hoverboard) و آتش گرفتن آنها و خسارات جانی و مالی گزارش شده که تولیدکنندگان را محبور کرده ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را از بازار جمع کنند. بیش از نیمی از این دستگاه‌ها، متعلق به معتبرترین تولیدکننده‌ی اسکوتر جهان یعنی Swagway است که ۲۶۷ هزار دستگاه از مدل X1 خود را فراخوانده است. وبسایت معتبر Overstock نیز تمامی محصولاتی که تا به امروز فروخته است را فراخوانده که آمار آن حدود ۴۳۰۰ دستگاه اسکوتر است.

کمیسیون امنیت محصول آمریکا (US Consumer Product Safety Commission) اعلام کرده که مشتریان باید هر چه زودتر استفاده از این هاوربردها را متوقف کنند. تمامی صاحبان این هاوربردها پیام‌ها و دستورالعمل‌هایی را دریافت کرده‌اند تا پس از تماس با شرکت سازنده، دستگاه خود را به آنها بازگردانند. شرکت‌های سازنده به مشتری اجازه می‌دهند تا تمامی وجه خود را پس بگیرد. البته خریدار می‌تواند اسکوتر تعمیر شده و یا اسکوتری نو جایگزین دستگاه خود کند.

در تمامی این محصولات، مشکل اصلی که منجر به دود کردن، آتش گرفتن و منفجر شدن دستگاه می‌شود، باتری‌های یون لیتیمی این دستگاه‌ها است. تا کنون ۹۹ حادثه گزارش شده که در آن، آتش گرفتن هاوربرد منجر به خسارات جانی شده است.

Elliot Kaye مدیر کمیسیون امنیت محصول آمریکا در این مورد اعلام کرده است: "ما از تمامی خریداران می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر محصولات خود را به شرکت تولید کننده بازگرداندد. به عقیده‌ی ما این محصولات به خاطر نقص در طراحی، وسایل امنی نیستند."

هاوربردهای دیگری که فراخوانی شده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

  • Hovertrax از شرکت Razor
  • iMoto از شرکت Keenford
  • Hype Roam از شرکت Hype Wireless
  • Powerboard از شرکت Hoverboard
  • Hover-Way از شرکت Digital Gadgets
  • Airwalk از شرکت PTX Performance

دستگاه‌های Orbit فروخته شده در فروشگاه‌ Boscov’s و هشت مدل از دستگاه‌هایی که توسط فروشگاه Yuka Clothing به فروش رفته‌اند نیز در این لیست به چشم می‌خورند.

البته عاشقان این وسایل حمل و نقل مدرن، جایگزین‌های امن‌تری برای انتخاب دارند. چند ماهی است که آمازون وبست‌بای چند مدل جدید از هاوربردهای امن را برای فروش ارائه کرده‌اند. این اسکوترها پس از انتشار گزارش‌های آتش گرفتن ساخته شده‌اند و برای حصول اطمینان از امنیت، آزمایشات دشواری را پشت سر گذاشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات