هواوی برترین فروشنده گوشی های هوشمند در بازار چین، اپل به جایگاه پنجم سقوط کرد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار چین یکی از بهترین و بزرگترین بازارهای دنیا برای فروش گوشی‌های هوشمند است و از همین رو بسیاری از گوشی‌ها در این کشور تولید و عرضه می‌شود. کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از این بازار داشته باشند. براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، هواوی حاکم بازار گوشی‌های هوشمند چین در ماه می بوده و اپل به رتبه‌ی پنجم سقوط کرده است.
تبلیغات

اپل کمپانی بزرگی است و آیفون به عنوان محصولی محبوب شناخته می‌شود. اما از آنجایی که بازارهای غربی فضای زیادی برای رشد ندارند، اپل تصمیم گرفته سهم بیشتری از بازارهای بزرگ نظیر چین و هند را در اختیار داشته باشد. اما رقابت در این بازارها بسیار سخت است و براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد هواوی بهترین فروشنده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند چین در ماه می بوده و اپل به جایگاه پنجم سقوط کرده است.

فروش آیفون 6 اس با ورود پرچمداران اندرویدی که ظاهری زیبا، قیمت پایین و تکنولوژی‌های پیشرفته دارند، به سرعت در حال کاهش است و این موضوع در کنار عوامل دیگر باعث شده تا کوپرتینویی‌ها برای فروش محصولات خود در بازار شلوغ چین دچار مشکل شوند.

موسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت در گزارش اخیر خود با تمرکز بر فروش ماه می، اعلام کرده هواوی، ویوو، اوپو و شیائومی عملکرد بهتری نسبت به اپل داشته‌اند و ۵۳ درصد از فروش بازار چین را از آن خود کرده‌اند. تنها ۱۰.۸ از سهم فروش در اختیار آیفون اپل بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افت داشته و ۶.۵ درصد کمتر از هواوی است. اوپو نیز با دو برابر کردن میزان فروش خود طی یک سال گذشته، توانسته ۱۱ درصد از سهم فروش را داشته باشد که پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود.

البته باید یادمان باشد آیفون اپل باید با تمامی محدودیت‌ها به تنهایی در مقابل حجم زیادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات