گوگل استارتاپ Moodstocks فعال در حوزه شناسایی هوشمند تصاویر را تصاحب کرد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با افزایش روزافزون هوش مصنوعی در دنیای فناوری و ایجاد استارتاپ‌های با ایده‌های نوآورانه شاهد پیشرفت روزافزون در این حوزه هستیم. گوگل به عنوان یکی از سردرمداران این حوزه، یک استارتاپ را که در حوزه‌ی یادگیری ماشین فعالیت می‌کند، مال خود کرده است. این استارتاپ فرانسوی Moodstocks نام دارد و سیستمی را برای تشخیص اشیا از روی تصویر توسعه داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هوش مصنوعی این روزها به یکی از اصلی‌ترین ترند‌های حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است، بطوریکه غول‌هایی نظیر گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی را در این حوزه انجام داده‌اند. برای مثال می‌توان به تصاحب کمپانی دیپ‌مایند و توسعه‌ی سیستم‌هایی اشاره کرد که موفق شد اخیرا قهرمان رشته‌ی Go را شکست دهد، اما فعالیت‌های گوگل به اینجا ختم نشده، چراکه غول جستجو اخیرا یک استارتاپ فرانسوی را با نام Moodstock مال خود کرده است. این کمپانی فرانسوی سرویسی را توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان اشیا را از طریق تصویر شناسایی کرد. هرچند جزئیات تصاحب موداستاک نظیر قیمت خرید اعلام نشده، اما براساس شنیده‌ها این استارتاپ به دفتر تحقیقات و توسعه‌ی گوگل در پاریس منتقل شده و فعالیت‌های خود را زیر پرچم گوگل ادامه خواهد داد.

موداستاک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

از زمانی که ما فعالیت خود را در Moodstocks آغاز کردیم، هدف خود را تبدیل دوربین به سنسورهای هوشمندی قرار داده‌ایم تا بتوان با استفاده از آن بتوان اشیا را بصورت هوشمند توسط دوربین‌ها شناسایی کرد. فعالیت‌های ما پس از ترکیب با گوگل منجر به توسعه‌ی یک ابزار شناسایی از طریق تصویر هوشمند خواهد شد.

همانطور که در ویدیوی فوق نیز مشاهده می‌کنید، با استفاده از فناوری توسعه یافته توسط این کمپانی فرانسوی می‌توان اشیا مختلف را با سرعت بالایی از طریق دوربین گوشی هوشمند شناسایی کرد. اپلیکیشن توسعه یافته توسط Moodstocks با نام Overlay راهی بازار شده است که با استفاده از آن می‌توان البسه و لوازم منزل را در مجلات با استفاده از دوربین گوشی‌هوشمند شناسایی کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که ایده‌ی توسعه‌ی این سرویس چندان جدید نیست و گوگل از سال ۲۰۱۰ این ایده را در اپلیکیشن گوگل مورد استفاده قرار داده است، البته سرویس توسعه یافته توسط این استارتاپ ارزش اینکه گوگل آن را تصاحب کند را دارد.

گوگل اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک فناوری موداستاکس را درسرویس شناسایی تصویر خود ادغام کند. با استفاده از این فناوری برای مثال می‌توان در آینده‌ی نزدیک شاهد شناسایی اشیا و تگ کردن تصاویر در اپلیکیشن Google Photos باشیم.

تنها گوگل نیست که روی چنین فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند، چراکه توییتر و فیسبوک نیز چنین فناوری‌های را در سرویس‌های خود داشته و توسعه می‌دهند. برای مثال می‌توان به توییتر اشاره کرد که استارتاپ بریتانیایی Magic Pony را مال خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات