آمریکا تحریم های علیه زد تی ای را به دلیل معامله با ایران برای بار دوم تعلیق کرد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده تحریم‌های اعمال شده علیه کمپانی ZTE که به دلیل نقض تحریم‌های معامله با ایران صادر شده بود، برای دومین بار تا پایان ماه آگوست تعلیق خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده این تحریم‌ها شامل جلوگیری از صادرات انواع فناوری‌های آمریکایی به زدتی‌ای است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وزارت بازرگانی آمریکا برای دومین بار تحریم‌های اعمال شده بر علیه کمپانی زدتی‌ای را تعلیق کردند. نهاد آمریکایی این کمپانی چینی را به دلیل زیرپاگذاشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران مورد مجازات قرار داده بود.

به موجب مجوز جدید صادر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا، کمپانی چینی زدتی‌ای قادر است همچنان پس از تعلیق ابتدایی انجام شده در ماه مارس، همچنان به واردات کالا و قطعات مورد نیاز خود که توسط کمپانی‌های آمریکایی تولید می‌شوند، ادامه دهد. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود که در صورت همکاری زد‌تی‌ای با این نهاد، امکان تعلیق بیشتر تحریم‌های اعمال شده وجود دارد.

متخصصان آمریکایی اعلام کرده‌اند تحریم‌های اعمال شده علیه زدتی‌ای یکی از سختگیرانه‌ترین محدودیت‌هایی است که برای یک کمپانی اعمال شده است، بطوری که به گفته‌ی ZTE، این کمپانی چینی به موجب تحریم‌ها دچار مشکلاتی در تامین قطعات مورد نیازش در چرخه‌ی تولید شده است.

براساس تحریم‌های وزارت بازرگانی، کمپانی‌های آمریکایی در صورت برقراری محدودیت‌های تصویب شده اجازه‌ی صادرات هیچ گونه فناوری را به زدتی‌ای نخواهند داشت. این تحریم‌ها تمام فناوری‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری از قبیل تراشه‌ها و پردازنده‌های تولید شده توسط کمپانی‌های آمریکایی را شامل می‌شود. این تصمیم حتی کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت را نیز تحت تاثیر قرار داده تا نرم‌افزارهایی نظیر ویندوز را به همراه بروزرسانی‌ها سرویس‌های ارائه شده در اختیار این کمپانی قرار ندهند.

پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های مورد نظر را اعلام کرد، پیشنهادی را نیز در اختیار زدتی‌ای قرار داد تا در صورت همکاری با دولت آمریکا، تحریم‌ها را شامل یک دوره‌ی سه ماهه تعلیق کند. حال آنکه پس از گذشت سه ماه، این تحریم‌ها بار دیگر تا آخر آگوست به تعویق افتاده است.

شائو شیانمینگ، رئیس هیئت مدیره‌ی زدتی‌ای با ارسال ایمیلی و اشاره به تعلیق دوباره‌ی تحریم‌ها اعلام کرده که این موضوع نشان از همکاری کمپانی چینی با دولت برای پیشبرد تحقیقات دارد. تعلیق تحریم مورد نظر باعث می‌شود تا زد‌تی‌ای همچنان همکاری خود را با کمپانی‌های آمریکایی ادامه دهد.

براساس گزارش رویترز زدتی‌ای در سال ۲۰۱۲ قراردادی را برای انتقال تجهیزات و نرم‌افزارهای آمریکایی به ارزش میلیون‌ها دلار با بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی ایران منعقد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات