دیوار شناور ۱۰۰ متری، زباله های شناور دریا و اقیانوس ها را جمع آوری می کند

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا حجم زیاد زباله‌های موجود در دریا و اقیانوس‌ها توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. Ocean Cleanup یکی از کمپانی‌هایی است که در این زمینه در حال فعالیت است و آخرین اقدام آن، ساخت یک دیوار شناور ۱۰۰ متری روی آب برای جمع آوری زباله‌های شناور در سطح آب‌ها است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این روزها نگرانی‌ها در مورد آلودگی دریا و اقیانوس‌ها بسیار افزایش یافته است. نهادهای بسیاری در حال راه‌اندازی کمپین‌ برای کاهش آلودگی موجود در دریا و اقیانوس‌ها هستند. برای مثال می‌توان به کمپین آدیداس در تولید کفش‌هایی اشاره کرد که با استفاده از زباله‌های پاکسازی شده از آب اقیانوس‌ها تولید شده است. در این بین کمپانی‌هایی نیز وجود دارند که طرح‌هایی را در خصوص نحوه‌ی جمع آوری زباله از سطح آب ارائه می‌کنند. برای مثال Ocean Cleanup دیوار شناوری ۱۰۰ متری را ایجاد کرده که روی آب قرار گرفته و زباله‌های شناور را جمع آوری می‌کند. این پروژه در حال حاضر در دریای شمال مورد آزمایش قرار گرفته است. در صورتی که دیوار شناور مورد نظر قادر باشد تا در آب‌های دریای شمال مقاومت کند، ایده‌ی مورد نظر بصورت گسترده‌تری در آقیانوس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده Ocean Cleanup در نظر دارد تا نمونه‌ای ۱۰۰ کیلومتری را ایجاد کرده و در طول ۱۰ سال ابعاد این دیوار را به نصف کاهش دهد.

ارتفاع این دیوار شناور ۲ متر است که نمی‌تواند خطری را برای حیات وحش زیر دریا ایجاد کند. این دیوار به گونه‌ای توسعه یافته تا در شرایط سخت نیز قادر به مقاومت در برابر طوفان‌های شدید باشد. البته این طرح مخالفانی را نیز دارد که از جمله‌ی آن می‌توان جفری دریزن از دانشگاه هاوایی اشاره کرد که معتقد است این طرح می‌تواند منجر ایجاد خطر برای زندگی حیوانات شود. وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که زباله‌های شناور تنها بخشی از مشکل آلودگی در اقیانوس و دریا است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات