هواوی در سال جاری میلادی فروشی کمتر از پیش بینی ها داشته است

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلفن همراه در جهان شناخته می‌شود. این شرکت توانسته با عرضه‌ی گوشی‌های مناسب با بازه‌های قیمتی مختلف، به خوبی سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد. اما فروش این شرکت در سال جاری میلادی،کمتر از پیش‌بینی آنها بوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هواوی سومین شرکت جهان از لحاظ فروش گوشی‌های هوشمند است.  این غول چینی، برای سال جاری میلادی، افزایش فروش ۴۰ درصدی را پیش‌بینی کرده بود و قصد داشت با حفظ رشد خود در سال‌های آتی به رتبه‌ی اول فروش گوشی‌های هوشمند برسد.

اما فروش هواوی در سال جاری میلادی رشد ۴۰ درصدی نداشته است. این شرکت با فروش ۱۲۰ میلیون دستگاه به جای ۱۴۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی شده، به رشد ۲۰ درصدی دست یافته است. گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۶ هواوی مانند پی ۹ و دیگر اعضای این خانواده نیز فروشی کمتر از حد انتظار داشته‌اند.

اگرچه گوشی آنر V8 این شرکت فروشی فوق‌العاده داشته و توانسته پرفروش‌ترین گوشی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین شود، اما دیگر محصول هواوی یعنی میت ۸ در جایگاه سوم قرار گرفته و Oppo R9 توانسته جایگاه دوم این لیست را تصاحب کند.

رشد فروش اوپو در سال‌های اخیر خیره‌کننده بوده و برخی آمارها، فروش ۱۵.۸ میلیون دستگاه از این شرکت را در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری گزارش می‌دهند. این تعداد فروش، ۱۵.۴ درصد از بازار را برای این شرکت به ارمغان آورده است. و اما هواوی با فروش ۱۶.۶ میلیون گوشی همراه، توانسته سهم خود را به ۱۶.۲ درصد برساند. با توجه به آمارهای سالیانه، هواوی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته، ۴۷.۶ درصد رشد داشته است. این در حالی است که رشد اوپو در این مدت، ۱۷۳.۱ درصد بوده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، اوپو تا پایان سال جاری، ۸۰ میلیون دستگاه تلفن همراه خواهد فروخت و این آمار با توجه به کاهش رشد هواوی، اوپو را به جدی‌ترین رقیب این شرکت تبدیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات