اپل مدیری نام آشنا را برای سرپرستی بخش سلامت خود استخدام کرد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در چند وقت اخیر نشان داده که عزم راسخی برای گسترش بخش سلامت خود دارد. این غول نرم‌فزاری به تازگی فعالیت‌های زیادی در این بخش انجام داده و پس از توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مفید سلامتی و گسترش قابلیت‌های سلامتی اپل‌واچ، یک مدیر بزرگ را نیز برای بخش سلامت خود استخدام کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل در حال ساخت یک تیم کامل و معتبر برای بخش سلامت خود است. آنها بدین منظور بهترین کارشناسان را برای این بخش استخدام می‌کنند و می‌توان گفت روز گذشته مهم‌ترین فرد را به این گروه اضافه کردند. استفان فرند (Stephen Friend) کمک موسس و مدیر شرکت Sage Bionetworks جدیدترین استخدام شرکت اپل در تیم سلامت است. این خبر روز گذشته توسط شرکت Sage Bionetworks اعلام شده است. البته اپل هیچ اطلاعاتی در مورد شغل و عنوان استفان فرند منتشر نکرده است.

استفان فرند قبل ازفعالیت در Sage Bionetworks به عنوان یک مدیر اجرایی در شرکت Merck فعالیت می‌کرده است و همزمان، عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نیز بوده است. شرکت قبلی فرند را می‌توان بزرگ‌ترین شریک اپل در برنامه‌های سلامتی دانست. شرکت سیج در توسعه‌ی پلتفرم‌های سلامت اپل با نام‌های Reaserch Kit و CareKit همکاری مستمری داشته است. به طور مثال، این شرکت در توسعه‌ی اپلیکیشن mPower که مخصوص بیماری پارکینسون است، با اپل همکاری داشته است. این پلیکیشن به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های ابتدایی Research Kit معرفی شد و اکنون نیز به عنوان یکی از اولین اپلیکیشن‌های CareKit فعال شده است. به طور کلی، شرکت سیج در توسعه‌ی بک‌اند پلتفرم‌های سلامتی اپل همکاری می‌کند. پیش از این نیز این شرکت با دیگر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های پیچیده‌ی سلامتی، همکاری داشته است.

apple carekit

احمد البیتی (Ahmed Albaiti) مدیر عامل شرکت مشاوره‌ی سلامتی Medullan در مورد این همکاری می‌گوید :"سیج به عنوان بازیگری مهم در بخش سلامت اپل فعالیت می‌کند و منابعی که این شرکت در اختیار دارد، راه را برای توسعه‌ی هر چه بهتر اپلیکیشن‌های سلامتی اپل هموار می‌کنند. البته مشاوران این شرکت در توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها همکاری نخواهند داشت."

اپل مدت زیادی است که علاقه‌ی زیاد خود را برای ورود به بازار سلامتی اعلام کرده است. این شرکت فعالیت‌هایی جدی در توسعه‌ی قابلیت‌های سلامتی اپل‌واچ انجام داده است. در ابتدای سال جاری نیز، تیم کوک عنوان کرده بود که اپل علاقه‌ی شدیدی به بخش سلامت دارد و این بخش در حال حاضر به پختگی لازم رسیده است و نیاز دارد تا یک نگاه جدید، تحولی در آن ایجاد کند. ماه گذشته نیز این شرکت یک درخواست همکاری برای یک وکیل پزشکی منتشر کرده بود. به نظر می‌رسد این وکیل در مسائل حریم شخصی پزشکی، به اپل مشاوره می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات