اپرا مدعی است مرورگر او نسبت به مرورگر اج مایکروسافت باتری کمتری مصرف می کند

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بین مرورگرهای وب از جوانب مختلفی رقابت وجود دارد. یکی از زمینه‌های رقابت مرورگرها، میزان مصرف باتری است. به تازگی شرکت اپرا اعلام کرده که مرورگر این کمپانی نسبت به مرورگر اج مایکروسافت نیز باتری کمتری مصرف می‌کند. در ادامه مطلب بازومیت همراه شوید.
تبلیغات

رقابتی از نظر مصرف باتری در بین مرورگرهای وب ایجاد شده است. مایکروسافت با اطمینان زیادی بر این باور است که مرورگر جدید اج این شرکت که در ویندوز ۱۰ ارائه شده، نسبت به مرورگرهایی نظیر کروم یا اپرا برای لپ‌تاپ‌ها از نظر مصرف باتری بهتر است. درحالیکه بسیاری از کاربران گوگل‌ کروم همیشه از مصرف بالای باتری توسط این مرورگر شاکی هستند، اما اپرا قابلیتی جدید برای ذخیره باتری را در اواخر ماه قبل معرفی کرده تا مرورگر مبتنی بر کرومیوم خود را ارتقا دهد. طبیعتا اپرا تلاش مرورگر اج را در این زمینه دیده و حالا اعلام می‌کند که مرورگرش نسبت به مرورگر اج مایکروسافت باتری کمتری مصرف می‌کند.

مثل اکثر تیم‌های مهندسی دیگر، قطعا از رقابت بین شرکت‌های نرم‌افزاری توسعه دهنده مرورگرهای اینترنتی نظیر تیم اپرا نیز بسیار هیجان‌زده خواهیم شد. مایکروسافت دقیقا به این نکته اشاره نکرده که مرورگر اج این شرکت در کدام تست باتری از بقیه رقبا بهتر عمل کرده، بنابراین اپرا تست مخصوص به خود را ساخته که در آن بازدید از وب‌سایت‌های مشهور و پر استفاده شبیه‌سازی می‌شود. اپرا بر این باور است که جدیدترین نسخه منتشر شده این شرکت که قابلیت بلاک کردن تبلیغات و نیز ذخیره انرژی باتری را دارد، قادر است نسبت به مرورگر اج ۲۲ درصد عمرباتری را افزایش دهد. این نسبت برای مرورگر کروم به ۳۵ درصد می‌رسد.

کروم

اپرا در مورد روش انجام کار خود در بلاگ رسمی‌اش توضیحات کاملی را ارائه کرده و مایکروسافت را به عملکرد بهتر فراخوانده است. Kaźmierczak می‌گوید: «اگر مایکروسافت واقعا می‌خواهد این موضوع را تایید کند که مرورگر اج این کمپانی بهتر از سایر مرورگرها عمل می‌کند، باید از متدولوژی مد نظر خود رونمایی و آن را برای همه شفاف سازی کند.» Kyle Pflug یکی از مدیر برنامه‌های مرورگر اج مایکروسافت در پاسخ به این پست در حساب کاربری توییتر خود اینگونه بیان داشته: «این تست یک بلاکر تبلیغ را فعال کرده که به صورت پیشفرض در حالت غیرفعال قرار دارد.» Pflug  در ادامه می‌گوید: «در همه مرورگرها محتوای مشابهی بارگزاری و رندر نمی‌شود.»

درحالیکه حالا بسیاری از منابع منتظر پاسخ اپرا هستند، دو شرکت مورد بحث از نظر مصرف باتری مرورگرهایشان خود را در وسط میدان این رقابت می‌بینند. ولی مشخصا تیم‌های توسعه دهنده هر دو مرورگر اپرا و اج بر این باورند که مرورگر کروم می‌تواند به شکل قابل توجهی باعث مصرف باتری لپ‌تاپ شما شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما کدام مرورگر بهترین عملکرد را دارد؟ اگر می‌خواهید بررسی رقابت مرورگرها را از جوانب مختلف مطالعه کنید بد نیست سری به این پست در زومیت بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات