دوچرخه الکتریکی و تاشوی شیائومی معرفی شد

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی یکی از شرکت‌های چینی است که در چند سال اخیر با تولید محصولات مختلف در حوزه فناوری نام و نشانی برای خود دست و پا کرده و هوادارن خاص خود را هم دارد. این شرکت به‌تازگی یک دوچرخه الکتریکی تاشو تولید کرده که برای رفت‌آمدهای داخل شهری بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

شیائومی همچنان در حال رساندن این پیغام است که این کمپانی فقط یک تولیدکننده موبایل نیست بلکه یک شرکت فناوری است. در طی چند سال گذشته محصولات مختلفی توسط این شرکت معرفی شده که از جمله می‌توان به تصفیه کننده‌های هوشمند هوا، لوازم پوشیدنی، اجاق‌گاز هوشمند و کتری‌های هوشمند اشاره کرد. اما جدیدترین محصول این کمپانی چیست؟ یک دوچرخه تاشو الکتریکی به نام QiCycle محصول جدید شیائومی است.

با توجه به امکانات دوچرخه تاشو و الکتریکی Mi QiCycle و نیز قیمت تعیین شده برای آن که ۴۵۵ دلار است، به نظر می‌رسد این محصول ارزش خرید بالایی داشته باشد. دوچرخه مورد بحث مجهز می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر با هر بار شارژ کامل، دوچرخه را برای شما به حرکت درآود. این محصول همچنین دارای اپلیکیشن اختصاصی است که مسافت طی شده شما، سرعت، کالری سوخته شده، موقعیت مکانی و موارد دیگر را ثبت می‌کند. QiCycle همچنین مجهز به دنده‌ای است که می‌توان با آن سرعت را در سه سطح کنترل کرد. این دوچرخه همان‌طور که اشاره شد تاشو است و می‌توان آن را تا کرد تا بسیار کوچک شود. وزن این محصول نیز ۱۴.۵ کیلوگرم بوده و مجهز به دو چراغ روشنایی در جلو و عقب است که روی فریم اصلی دوچرخه سوار شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که دوچرخه الکتریکی تاشو QiCycle بنا به افکار و ایده‌های شیائومی ساخته شده باشد. اوایل سال جاری این شرکت از دوچرخه‌ای به نام QiCycle R1 رونمایی کرد که نه قابلیت تا شدن داشت و نه الکتریکی بود. در هرحال این دوچرخه توسط استارتاپ iRiding که شیائومی روی آن سرمایه‌گذاری انجام داده، ساخته شده است. قیمت QiCycle R1 بسیار بالاتر از دوچرخه جدید شیائومی بود و بد نیست بدانید این محصول ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته است. برخی از گزارش‌ها اعلام می‌دارند که محصول جدید شیائومی نیز توسط استارتاپ iRiding ساخته شده ولی تاکنون شیائومی این خبر را تأیید نکرده است. در واقع شیائومی اعلام کرده که این دوچرخه با کمک شرکت‌های همکار ساخته شده است.

در نهایت مهم این است که دوچرخه جدید شیائومی ساخته شده تا بتواند بخش بیشتری از بازار را نسبت به R1 تصاحب کند. شیائومی در تبلیغات و بازاریابی خود، این محصول را به‌عنوان یک دوچرخه بی‌نظیر برای شهر‌های پرجمعیت چین معرفی کرده چراکه پیش از این موتورها و خودروهای الکتریکی راه خود را به جاده‌های این شهرها باز کرده‌اند. شیائومی در حال وارد شدن به یک بازار بسیار شلوغ است اما نباید فراموش کرد که این کمپانی یک برگ برنده خوب دارد که در واقع همان قیمت تعیین شده برای دوچرخه جدیدش است. حتی اگر ۴ گیگابایت رم در نظر گرفته شده برای این دوچرخه را در نظر نگیریم، مشخصا QiCycle جدید یک محصول بسیار خوب به نظر می‌رسد.در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این محصول را مشاهده کنید.

QiCycle

نظر شما در مورد دوچرخه جدید شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات