هواوی با مهندسان سابق نوکیا برای ساخت سیستم عامل جدید موبایل همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش جدید منتشر شده، هواوی در نظر دارد تا با توسعه‌ی سیستم عامل جدید موبایل، اتکای خود به گوگل و سیستم عامل اندروید را کمتر کند. بر این اساس اخباری درباره‌ی همکاری هواوی با مهندسان سابق نوکیا به گوش می‌رسد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هواوی که در حال حاضر سومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا است، برنامه‌هایی برای بهبود موقعیت خود و گرفتن جایگاه اپل و سامسونگ نیز دارد. هواوی برای پیشی گرفتن از شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل به طور قطع نیاز به ورود جدی‌تر به بازار آمریکا و اروپا دارد.

با اینکه هواوی در زمینه‌ی سخت‌افزاری و ساخت گوشی‌های هوشمند بسیار خوب عمل می‌کند اما در بخش نرم‌افزار با توجه به تغییرات زیادی که در اندروید ایجاد کرده شاید نتواند نظر همگان را به خود جلب کند. ویژگی‌های بسیار و امکانات متعددی که در این رابط کاربری در نظر گرفته شده بیشتر از کاربردی بودن در مواقعی گیج کننده هستند.

در این گزارش آمده که قائم مقام بخش طراحی هواوی، آبیگیل برادی که قبلا به عنوان طراح در اپل نیز کار کرده است، قصد دارد تغییراتی در رابط کاربری هواوی ایجاد کند تا نظر افراد بیشتری در کشورهای غربی به آن جلب شود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد هواوی در نظر دارد روی سیستم عامل جدیدی کار کند تا در صورت محدود شدن دسترسی‌های اندروید رو به استفاده از آن آورد. به نظر می‌رسد مهندسان سابق نوکیا در حال کار روی این سیستم عامل جدید هستند.

البته در حال حاضر هواوی کاملا متکی به اندروید است و سیستم عامل جدید این شرکت در ابتدای راه تولد خود قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات