هواوی پیش بینی فروش گوشی های هوشمند خود در سال ۲۰۱۶ را به ۱۲۰ میلیون دستگاه کاهش داد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی سال ۲۰۱۵ با عرضه‌ی بیش از ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند نام خود را به عنوان اولین کمپانی چینی که به این رکورد دست یافته ثبت کرد. این غول چینی برای سال جاری میلادی فروش ۱۴۰ میلیون دستگاه را پیش‌بینی کرده بود که براساس اطلاعات برگرفته از چرخه‌ی تولید محصولات این کمپانی، پیش‌بینی‌ها به ۱۲۰ میلیون دستگاه کاهش یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال ۲۰۱۵ برای هواوی سال به یادماندی بود، چرا که این کمپانی با عرضه‌ی بیش از ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند موفق شد لقب اولین کمپانی چینی را که به این میزان از عرضه رسیده به خود اختصاص دهد. با توجه به آمار ثبت شده برای سال ۲۰۱۵ میلادی، هواوی پیش‌بینی خود از فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری را افزایش داده و ۱۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند اعلام کرده بود، حال آنکه براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از چرخه‌ی تولید محصولات هواوی است، این کمپانی میزان پیش بینی خود را به ۱۲۰ میلیون دستگاه کاهش داده است. این موضوع به دلیل عدم دست یافتن به اهداف داخلی به موجب بالا بودن قیمت شماری از گوشی‌های هوشمند رده بالای هواوی است. هرچند هواوی پیش‌بینی خود را از بازار کاهش داده، اما باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌ی این تعداد گوشی هوشمند نیز در مقایسه با سایر تولیدکنندگان پیشرفت بسیار خوبی است، چراکه هواوی از نظر میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش بیش از ۱۱ درصد پیشرفت کرده است.

هواوی اخیرا عملکرد بسیار درخشانی را در بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا از خود به جا گذاشته است. برای مثال می‌توان به گوشی‌های هوشمند پرچمدار این کمپانی که شامل پی ۹ و پی ۹ مکس می‌شود اشاره کرد که پس از عرضه به بازار بیش از ۲.۶ میلیون دستگاه از این گوشی‌های هوشمند به فروش رفته است.

یکی دیگر از برندهایی که در ماه‌های اخیر فروش خوبی را تجربه کرده و می‌توان عملکرد آن را در سال ۲۰۱۶ میلادی زیر نظر گرفت، اپو است. این کمپانی پس از عرضه‌ی اپو R9 و اپو F1 پلاس در ماه‌های اخیر موفق شده تا بیش از ۷ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند را به فروش برساند. در صورتی که اپو بتواند به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر عرضه‌ی بیش از ۷۷ تا ۸۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برسد، این موضوع را باید دستاورد بزرگی برای کمپانی چینی خواند. در این صورت، اپو را باید یکی از رقبای بالقوه‌ی هواوی خواند که می‌توان در آینده‌ی نزدیک رقابت نزدیکی را بین این دو کمپانی شاهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات