تماشا کنید: DeepMind گوگل فوتبال را با مورچه دیجیتال به هوش مصنوعی آموزش می دهد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
DeepMind را باید بخشی از گوگل خواند که تمرکزش روی توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی مرتبط با هوش مصنوعی است. این بخش از کمپانی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی نظیر غلبه بر قهرمان Go‌ جهان و مسیریابی میز از طریق بینایی مجازی به دست آورده است. حال دیپ‌مایند اعلام کرده که فوتبال را با استفاده از مورچه دیجیتال به هوش مصنوعی خود آموزش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در صورتی که به اخبار مرتبط با هوش مصنوعی علاقمند باشید، با فعالیت‌های دیپ‌مایند گوگل آشنا هستید. DeepMind بخشی از کمپانی گوگل است که در هر حقیقت یک کمپانی بریتانیایی است و توسط گوگل تصاحب شده است. دیپ‌مایند اخیرا موفقیت‌های چشم‌گیری را با استفاده از سیستم هوش مصنوعی خود به دست آورده است که شامل غلبه بر قهرمان کره‌ای رشته‌ی Go‌ است. آلفاگو یا سیستم هوش مصنوعی گوگل چند ماه پیش موفق شد تا از مجموع پنج بازی Go، چهار مسابقه را به نفع خود پایان برده و نام خود را در کتاب تاریخ هوش مصنوعی ثبت کند.

حال این کمپانی اعلام کرده که بازی فوتبال را با استفاده از یک مورچه دیجیتال به هوش مصنوعی خود آموزش داده است. هرچند این ایده در ابتدا بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما چنین موضوعی برای فرآیند آموزش هوش مصنوعی دیپ‌مایند چندان ساده نیست. هوش مصنوعی دیپ‌مایند نه تنها باید روش حرکت دادن مورچه را یاد بگیرد، بلکه روش ضربه زدن به توپ به منظور وارد کردن آن به دروازه نیز باید توسط مورچه فراگرفته شود. تصور کنید که شما بدون اینکه یکبار دویده باشید، وارد یک مسابقه فوتبال شده و مجبور به انجام این بازی شوید.

گوگل اطلاعاتی را در خصوص نحوه‌ی پیاده‌سازی این روش و آموزش هوش مصنوعی خود ارائه نکرده، اما به این موضوع اشاره شده که استفاده از این روش می‌تواند در توسعه‌ی روبات‌ها بسیار کارساز باشد. با استفاده از این روش و آموزش هوش مصنوعی، ربات‌های دو پا می‌توانند بدون دریافت دستورات مشخص شروع به حرکت کرده و خود را در وضعیت‌های نامشخص به سرعت وفق دهد. همچنین بازوهای روبات می‌توانند با مشاهده، بدون کوچک‌ترین مشکلی انواع اشیا را بردارند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات