ایسوس و اِم اِس آی، کارت های گرافیک اورکلاک شده را در اختیار منتقدین قرار می دهند

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
صعود و سقوط یک کارت گرافیک را باید در گرو نتایج بنچمارکی خواند که پس از اجرای نرم‌افزار بنچمارک به دست می‌آید. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران با استفاده از همین نتایج به انتخاب گزینه‌ی مورد نظر خود می‌پردازند، از این‌رو بنابر یافته‌های TechPowerUp دو کمپانی ایسوس و اِم اِس آی، کارت‌های گرافیک تقویت شده‌ی خود را در اختیار منتقدین و بررسی کنندگان قرار می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

عمر یک کارت گرافیک رابطه‌ی مستقیمی با نتیجه‌ی بنچمارک آن دارد. در کنار ویژگی‌های دیگری نظیر قیمت، نتیجه‌ی بنچمارک و قدرت پردازشی یک کارت گرافیک را باید اصلی‌ترین عامل برای خرید و موفقیت آن در بازار خواند. اغلب کاربران نیز برای مقایسه و پی بردن به عملکرد گرافیکی انواع کارت‌های گرافیک موجود در بازار به سراغ نتایج بنچمارکی می‌روند که توسط منتقدین و افرادی که به بررسی محصولات می‌پردازند، منتشر شده است. حال اخباری منتشر شده که نشان از تقلب شماری از تولیدکنندگان برای بالا بردن قدرت محصول خود دارد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که دو کمپانی ایسوس و اِم اِس آی، نسخه‌ی تقویت شده‌ای از کارت‌های گرافیک خود را در اختیار منتقیدن قرار داده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط TechPowerUp، به نظر می‌رسد اِم اِس آی نسخه‌ای تقویت شده از کارت گرافیک خود را در اختیار منتقدین قرار داده است. این وب‌سایت با بررسی کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Gaming X به این نتیجه رسیده که نسخه‌ای که در دست دارد از نظر فرکانس پردازشی پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی رم با نسخه‌هایی که در بازار به فروش می رسد، بسیار متفاوت است. تفاوت موجود برگرفته از این موضوع است که کارت‌های گرافیک ارسال شده برای منتقدین و افرادی که این محصولات را بررسی می‌کنند، در حالت اورکلاک شده قرار دارند، حال آنکه نسخه‌های به فروش رسیده در حالت معمولی به دست خریداران می‌رسند. نتیجه‌ی چنین موضوعی، ثبت نتایج قوی‌تر بنچمارک و در نتیجه نمایش قدرت بیشتر برای کارت‌های گرافیک است.

TechPowerUp با نگاهی به تاریخ محصولات بررسی شده که توسط MSI در اختیار این وب‌سایت قرار گرفته، به این نتیجه رسیده که MSI در این خصوص سال‌ها است که از این روش تقلب استفاده می‌کند. در کنار MSI، ایسوس نیز با ایجاد تغییراتی در کارت‌های گرافیک خود، بسیاری از نتایج بنچمارک محصولاتی را که برای بررسی در اختیار منتقدین قرار گرفته، دستکاری کرده است.

وب‌سایت مورد نظر یافته‌های خود را پنج شنبه‌ی هفته‌ی گذشته علنی کرده است، اما تا به امروز دو کمپانی ایسوس و اِم اِس آی اظهار نظری را در این خصوص نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات